دریاچه لاک پشت تفلیس

Turtle Lake Tbilisi

تفلیس شهریست که سفر به آن مثل وارد شدن در دل قصه‌های شاه پریان است. جاهای دیدنی تفلیس هم مثل تاریخش، منحصربه فرد هستند و شاید نمونه آن در هر جایی گیرتان نیاید. آژانس راه و رسم سفر در این بخش قصد دارد تا به معرفی یکی از جاذبه های دیدنی تفلیس، به نام خیابان دریاچه لاک پشتی بپردازد، در ادامه با ما همراه باشید.

دریاچه لاک پشت در تفلیس در دامنه شمالی رشته کوه های متاتسمیندا و در ارتفاعات ۶۸۶ متری از سطح دریا نیز قرار دارد. جالب است بدانید برخلاف اسم دریاچه لاک پشت تفلیس، هیچ لاک پشتی در این دریاچه زندگی نمی کند و مردم گرجستان معتقد هستند، این دریاچه از بالا شبیه لاک پشت است به همین دلیل به آن دریاچه لاک پشت می گویند.


بسیاری از افراد که به این دریاچه می روند از آن با عنوان آبگیری کوچک بر روی کوه ها یاد می کنند. آب این دریاچه از طریق رود ورزیس ‌خووی (VarazisKhevi) تامین می شود که یکی از شاخه های رود کر (Kura) محسوب می شود. اما آب باران و همچنین، چشمه های زیرزمینی نیز در تامین آب این دریاچه بی تاثیر نیستند.

شاید برای تان جالب باشد که این دریاچه در وهله اول، بر اثر لغزش یا رانش زمین پدید آمده است؛ اتفاقی که دلیل حضور بسیاری از دریاچه های کره زمین از جمله دریاچه های چورِت و گهر در کشورمان به شمار می رود.

اگر قصد سفر به گرجستان را دارید میتوانید به آژانس راه و رسم سفر مراجعه کنید. آژانس مسافرتی راه و رسم سفر آماده ارائه بهترین خدمات مسافرتی با نازل ترین قیمت برای شما عزیزان می باشد. شما می توانید با انتخاب تور تفلیس یک سفر به یاد ماندنی برای خود رقم بزنید.