باغ ملی گیاهشناسی تفلیس

National Botanical Garden

تفلیس شهریست که سفر به آن مثل وارد شدن در دل قصه‌های شاه پریان است. جاهای دیدنی تفلیس هم مثل تاریخش، منحصربه فرد هستند و شاید نمونه آن در هر جایی گیرتان نیاید. آژانس راه و رسم سفر در این بخش قصد دارد تا به معرفی یکی از جاذبه های دیدنی تفلیس، به نام باغ ملی گیاه شناسی بپردازد، در ادامه با ما همراه باشید.

باغ ملی گیاه شناسی تا مدتی پیش به نام باغ گیاهشناسی تفلیس شناخته می شد که اکنون از آن به اسم باغ ملی گیاهشناسی گرجستان شناخته می شود. این پارک دارای تاریخی بسیار طولانیست، ابتدا به عنوان یک باغ گیاه شناسی سلطتنی در قرن هفدهم تاسیس شد. باغی سلطنتی با ارائه گیاهان زینتی و دارویی، این وضعیت رسمی قبلی باغ گیاه شناسی در سال 1845 بود.

باغ گیاه شناسی گرجستان در مساحت تقریبی 88 هکتاری گسترانیده شده، زمینی پر تپه که کوتاهترین آن 417 متر بالاتر از سطح دریا و مرتفع ترینش در ارتفاع 714 متری از سطح دریا قرار دارد. متوسط درجه حرارت سالیانه در مناطق سرسبز این باغ 17 درجه سانتی گراد بیشتر از 0.4 درجه سانتی گراد از میانگین دمایی سالیانه تفلیس اندازه گیری شده است. اما محوطه باغ مجهز به سیستم خنک کننده در طول ماه های ژوئیه تا آگوست (گرم ترین ماه های سال) می باشد. حداقل دمای قطعی این باغ 17 درجه و حداکثر درجه حرارتش 39 درجه است. میانگین بارش سالیانه در این منطقه 518 میلی متر و رطوبت نسبی سالانه آن در حدود 77 درجه اندازه گیری شده. در بخش های متفاوت باغ خاک های متنوعی یافت می شود اما به طور کلی خاک های این باغ رو به بهبودند.

 در حال حاضر این باغ 4500 مورد از گونه گیاهان قفقازی را ارائه می دهد، غیر از این ارقام دیگر قسمت های باغ از مجموعه گل های زینتی پر شده اند. گونه هایی مشخص از پوشش های طبیعی مربوط به شرق گرجستان در این پارک حفاظت می شوند. تعدادی از جاذبه های تاریخی و نقاط دیدنی در منطقه باغ گیاه شناسی تفلیس و همسایگی اش یافت می شود که از معروف ترین آنها می توان به قلعه ناریکالا و باقی مانده های خطوط لوله آب باستانی و پل ملکه تامار اشاره کرد. این باغ نمایانگر گوشه ای بسیار مهم از میراث فرهنگی گرجستان به حساب می آید.

اگر قصد سفر به گرجستان را دارید میتوانید به آژانس راه و رسم سفر مراجعه کنید. آژانس مسافرتی راه و رسم سفر آماده ارائه بهترین خدمات مسافرتی با نازل ترین قیمت برای شما عزیزان می باشد. شما می توانید با انتخاب تور تفلیس یک سفر به یاد ماندنی برای خود رقم بزنید.