پارک ملی تفلیس

National Park Tbilisi

تفلیس شهریست که سفر به آن مثل وارد شدن در دل قصه‌های شاه پریان است. جاهای دیدنی تفلیس هم مثل تاریخش، منحصربه فرد هستند و شاید نمونه آن در هر جایی گیرتان نیاید. آژانس راه و رسم سفر در این بخش قصد دارد تا به معرفی یکی از جاذبه های دیدنی تفلیس، به نام پارک ملی بپردازد، در ادامه با ما همراه باشید.

پارک ملی تفلیس نزدیک ترین پارک ملی به شهر تفلیس است که در شمال این شهر واقع شده و مکانی مناسب برای طبیعت گردی و بازدید از چند بنای تاریخی و قدیمی است. این پارک بخشی از فضای سبز شهر تفلیس به شمار می رود با این حال حدود 25 کیلومتر با آن فاصله دارد. کشور گرجستان تنها 9 پارک ملی دارد که پارک ملی تفلیس یکی از آنها و البته اولین پارک ملی این کشور می باشد. این پارک در سال 1973 در محل حفاظتگاه ملی ساگورامو (Saguramo) رسما به عنوان یک پارک ملی شناخته شد. پارک ملی تفلیس مساحتی بالغ بر 240 کیلومتر مربع را به خود اختصاص داده است. این پارک در میان دامنه های جنوبی رشته کوه ساگوراما، در شرق رودخانه ی آراگوی و حوضه ی آبریز رود کُر (Kura) قرار گرفته است. این موقعیت قرارگیری وجود پستی و بلندی های بسیاری را در پارک موجب شده است به طوری که ارتفاع زمین پارک نسبت به سطح دریا چیزی بین 600 تا 1345 متر متغیر است.

تنها نکته ی منفی که در مورد این پارک ملی وجود دارد اینکه با توجه به نزدیک بودن به شهر امکانات قابل توجهی ندارد و مرکز اطلاعات آن از پایتخت دور می باشد. البته مسیرهای دوچرخه سواری و ماشین سواری آن جزء مواردی است که تا حد زیادی نظر و رضایت بازدیدکنندگان را جلب می کند اما انتظار می رفت دارای امکانات بیشتری باشد. البته این پارک بیشتر با هدف محافظت از زیستگاه جانداران در حال انقراض منطقه و حفاظت از بافت جنگلی آن احداث شده است اما به قدری زیبا و دیدنی است که به عنوان یک مکان گردشگری هم مورد توجه قرار گرفته است.

با گشت و گذار در پارک ملی تفلیس می توان از وجود تعداد بسیار زیادی جاذبه ی طبیعی لذت برد. در کنار این جاذبه ها می توان از چند بنای تاریخی نیز بازدید کرد و با سبک معماری کشور گرجستان در گذشته آشنا شد.

اگر قصد سفر به گرجستان را دارید میتوانید به آژانس راه و رسم سفر مراجعه کنید. آژانس مسافرتی راه و رسم سفر آماده ارائه بهترین خدمات مسافرتی با نازل ترین قیمت برای شما عزیزان می باشد. شما می توانید با انتخاب تور تفلیس یک سفر به یاد ماندنی برای خود رقم بزنید.