پل صلح تفلیس

Bridge of Peace Tbilisi

تفلیس شهریست که سفر به آن مثل وارد شدن در دل قصه‌های شاه پریان است. جاهای دیدنی تفلیس هم مثل تاریخش، منحصربه فرد هستند و شاید نمونه آن در هر جایی گیرتان نیاید. آژانس راه و رسم سفر در این بخش قصد دارد تا به معرفی یکی از جاذبه های دیدنی تفلیس، به نام پل صلح بپردازد، در ادامه با ما همراه باشید.

پل صلح  (Bridge Of Peace) یک پل پیاده رو مقابل رودخانه کر است که  متصل کننده محله قدیمی شهر تفلیس به بخش مدرن آن می باشد و یک نشان برای نمایش پیشرفت تفلیس می باشد که از محله ای قدیمی به سمت محله های مدرن و اروپایی می رود. طول پل صلح  150 متر است که به وسیله معمار معروف ایتالیایی Michele De Lucchi طراحی شده است، در سال 2010 برای استفاده عموم بازگشایی شده است. بناهای دیگری نیز مانند کاخ نخست وزیر گرجستان که در نزدیکی پل قرار دارد نیز توسط این معمار طراحی شده است، به خاطر همین می توانید هماهنگی خاصی بین این جاذبه ها مشاهده کنید. سازه اصلی پل صلح در ایتالیا ساخته شده و بعد از آن توسط 200 کامیون به تفلیس منتقل و در آنجا نصب شده است.

پل صلح سمبلی برای صلح کشور روسیه و گرجستان در جنگ اوستیای جنوبی در سال 2008 می باشد که با پیشنهاد دولت فرانسه قرارداد صلح بین آنها بسته شد. تقریباً 1208 لامپ ال ای دی در این پل استفاده شده که با تاریک شدن هوا پرچم گرجستان را در روی پل به نمایش می گذارد که زیبایی خاصی دارد. گردشگران و مسافران تور تفلیس می توانند از روی پل صلح علاوه بر لذت بردن از منظره رودخانه، کلیسای جامع سامبا، محل اقامت نخست وزیر،کلیسای ناریکالا، چرخ و فلک و برج تلویزیون را  نیز مشاهده کنند.

اگر قصد سفر به گرجستان را دارید میتوانید به آژانس راه و رسم سفر مراجعه کنید. آژانس مسافرتی راه و رسم سفر آماده ارائه بهترین خدمات مسافرتی با نازل ترین قیمت برای شما عزیزان می باشد. شما می توانید با انتخاب تور تفلیس یک سفر به یاد ماندنی برای خود رقم بزنید.