موزه هنر تفلیس

Art Museum Tbilisi

تفلیس شهریست که سفر به آن مثل وارد شدن در دل قصه‌های شاه پریان است. جاهای دیدنی تفلیس هم مثل تاریخش، منحصربه فرد هستند و شاید نمونه آن در هر جایی گیرتان نیاید. آژانس راه و رسم سفر در این بخش قصد دارد تا به معرفی یکی از جاذبه های دیدنی تفلیس، به نام موزه هنر تفلیس بپردازد، در ادامه با ما همراه باشید.

موزه هنر تفلیس در زیر چتر موزه ملی گرجستان در نزدیکی میدان آزادی واقع در تفلیس قرار دارد و حدود 140 هزار مورد از آثار هنرهای گرجی، شرقی، روسی و اروپایی را در خود دارد.

در سال 1945، پس از توافق ویژه ای بین دولت های شوروی و فرانسه، آثار هنری متعددی که گنجینه ملی گرجستان را شامل می شدند از جمله نسخه های خطی، فلزکاری، جواهرات، مینا و نقاشی که توسط دولت گرجستان پس از تهاجم ارتش سرخ در سال 1921 تبعید شده بودند، به تفلیس باز گردانده و به مجموعه موزه اضافه شدند. شالوا امیراناشویلی، مورخ هنر مشهور گرجستان که برای بیش از سی سال سرپرستی این موزه را بر عهده گرفت، نقش مهمی در شکل گیری این مجموعه ایفا کرد. در حال حاضر موزه به نام او نیز نامیده می شود.

این موزه به طور رسمی در سال 1950 به عنوان موزه هنر گرجستان شناخته شد و در همان سال به ساختمانی که اکنون در آن واقع است نقل مکان کرد. این ساختمان در سال 1838 در سبک نئوکلاسیک ساخته شده است و در دوره امپراتوری روسیه دارای یک حوزه علمیه بود. موزه در پایان سال 2004 تحت مدیریت مشترک با چندین موزه دیگر قرار گرفت که موزه ملی گرجستان را تشکیل می داد.

اگر قصد سفر به گرجستان را دارید میتوانید به آژانس راه و رسم سفر مراجعه کنید. آژانس مسافرتی راه و رسم سفر آماده ارائه بهترین خدمات مسافرتی با نازل ترین قیمت برای شما عزیزان می باشد. شما می توانید با انتخاب تور تفلیس یک سفر به یاد ماندنی برای خود رقم بزنید.