معبد جید بودا شانگهای

Jade Buddha Temple Shanghai

کشور پهناور چین با تاریخچه کهنی که دارد از جذابیت های زیادی برخوردار است. بزرگترین شهر در این کشور شانگهای است که قطب اقتصادی چین نیز محسوب می شود که با مکان های دیدنی و تفریحی که دارد، توجه بسیاری از گردشگران و علاقه مندان به تور چین را به سمت خود کشانده است. یکی از مذهب های رایج در بین مردم کشور چین، مذهب بودیسم می باشد که به همین دلیل معابد بودیسم زیادی را در شهرهای مختلف آن خواهید دید. یکی از مهمترین معبدهای شهر شانگهای، معبد جید بودا می باشد که بیشتر به خاطر دو مجسمه تاریخی داخل آن شهرت دارد. برای جزئیات بیشتر با راه و رسم سفر همراه باشید.

تاریخچه این معبد به سلسله چینگ و یازدهمین امپراطور آن برمی گردد. در این دوره یک راهبه بودیسم در سفر خود به تبت از کشور بورما(مینمار) دیدن کرد و در آنجا یک مهاجر چینی 5 مجسمه یشمی به او اهدا کرد که دو مجسمه آن را به چین آورد. معبد جید بوا در سال 1911 برای نگهداری همین دو مجسمه ساخته شده است.

یکی از این مجسمه ها، مجسمه ایستاده بودا به ارتفاع تقریباً 2 متر و 3 تن وزن می باشد و دیگری مجسمه ای کوچک تر به صورت دراز کشیده می باشد که نشانه ای از مرگ بودا است. البته این معبد به تازگی میزبان مجسمه آرامیده بودا بزرگتری می باشد که از طرف کشور سنگاپور اهدا شده است.

معبد-جید-بودا-شانگهای