مرکز ملی ورزش های آبی پکن

Beijing National Aquatics Center

چین، کشوری پهناور با تاریخی کهن است که در قاره آسیا واقع شده است، پایتخت آن پکن از شهرهای مهم گردشگری محسوب می شود که در طول سال مقصد خیلی از گردشگران و علاقه مندان به تور چین می باشد. پکن در سال 2008 میلادی میزبان رقابت های المپیک بود که به خاطر هیمن موضوع بناهای جدیدی در این شهر ساخته شد، یکی از آنها مکعب آبی می باشد که از به شکل خیلی زیبا طراحی شده است. در ادامه آژانس راه و رسم سفر را دنبال کنید تا اطلاعات بیشتری به دست آورید.

مرکزملی-ورزش-آبی-پکن

مرکز ملی ورزش های آبی (National Aquatics Center) که به مکعب آبی مشهور است از بناهای جدیدی است که به یکی از جاذبه های توریستی پکن تبدیل گشته است. این مرکز به خاطر برگزاری مسابقات بین المللی ساخته شد که در سال 2008 شهر پکن میزبان آن بود. عملیات ساخت مرکز ملی ورزش های آبی در سال 2003 میلادی آغاز شد که تا سال 2008 کامل شد و افتتاح شد. این مرکز از مساحتی نزدیک به 6 هکتار برخوردار است که ارتفاع آن به 30 متر می رسد.

مرکز ملی ورزش های آبی پکن از دو بخش اصلی تشکیل شده است، بخش استخرهای بین المللی که چهار رشته از بازی های المپیک 2008 در این استخرها برگزار شده است و گنجایش 17 هزار تماشاگر را دارد، بخش دیگر آن پارک آبی سرپوشیده می باشد که در سال 2010 افتتاح شده اس.  مرکز ملی ورزش های آبی پکن  به شکل یک مکعب بزرگ ساخته شده است و به همین دلیل به  مکعب آب مشهور شده است. به خاطر جلوگیری از تابش خورشید و بخار شدن آب، این مکعب به رنگ آبی ساخته شده است تا تابش خورشید را انعکاس دهد. برای ساخت این مجموعه از تکنولوژی های جدیدی استفاده شده است تا هر چه بیشتر دوستدار محیط زیست باشد و انرژی بیشتری را ذخیره کند. این سازه از جنس فولاد می باشد و از 3000 بالشتک حبابی از جنس ETFE ساخته شده است که در نوع خود در جهان بزرگ ترین می باشد.

مرکزملی-ورزش-آبی-پکن-چین