دیوار چین پکن

Great Wall of China

پکن، به عنوان پایتخت چین از شهرهای توریستی و محبوب در این کشور است که در آن بناهای و سازه های تاریحی فراوان و همچنین مکان های دیدنی و تفریحی باعث شده تا در طول سال توجه خیلی از گردشگران و علاقه مندان به تور چین را به خود جلب کند. یکی از جاذبه های توریستی پکن که در این قسمت قصد معرفی آن را داریم ، دیوار بزرگ چین می باشد. کمتر کسی است که نام دیوار نشنیده باشد و اطلاعاتی درباره آن نداشته باشد ، آژانس مسافرتی راه و رسم را دنبال کنید تا با این بنای شگفت انگیز بیشتر آشنا شوید.

دیوار-چین

به جرات می توان گفت که دیوار چین (Great Wall Of China) معروف ترین جاذبه توریستی چین است که به عنوان نماد این کشور نیز شناخته می شود. این دیوار طولانی ترین و بزرگترین سازه دفاعی در جهان است که سال 1987 میلادی در لیست میراث جهانی به ثبت رسید و همچنین یکی از عجایب هفتگانه جدید در جهان است که در سال 2007 میلادی انتخاب شده است. عملیات ساخت دیوار چین در سال 206 پیش از میلاد به فرمان تخستین پادشاه چین شروع شد که هدف از ساخت آن محافظت از کشور و امپراطوری بود که تا سال 220 نیز به طول انجامید. بخش های از این دیوار در گذر زمان بر اثر فرسایش و ویران کردن آن به وسیله دشمنان نابود شد که در دوران های مختلف چندین بار مورد بازسازی و مرمت قرار گرفت. بخش اصلی دیوار چین که امروزه هم چنان وجود دارد مربوط به سلسله مینگ (1368-1644) بوده است. طول دیوار چین در ابتدا حدود 50.000 کیلومتر بوده است که امروزه تنها 7.000 کیلومتر آن به جا مانده است.  

یکی از نظریه های اشتباهی که در مورد دیوار چین وجود دارد این است که آن یک دیوار به هم پیوسته نیست که بتوانید از اول تا آخر آن طی کرد و از ده ها دیوار جدا از هم تشکیل شده است که در برخی از نقاط به هم پیوند دارند. دیوار چین برای محافظت ار کشور ساخته شده بود اما چندین بار دشمنان موفق شده اند که آن عبور کنند. بد نیست بدانید که در احداث این دیوار بیشتر از زندانیان و مجرمین چینی شده بود  که طی این عملیات نزدیک به 400.000 کارگر جان خود را از دست دادند.یکی دیگر از تصوارت اشتباهی که درباره دیوار بزرگ چین وجود دارد این است که دیوار چین تنها سازه ساخت بشر می باشد که با چشم غیر مسلح از فضا دیده می شود ولی این ادعا درست نیست و به قول یکی از فضانوردان، دیوار چین از فاصله 180 مایلی ناپدید می شود.

دیوار-چین-پکن