برج هشت ضلعی آگرا

Agra octagonal tower

جاذبه های گردشگری شهر آگرا، مسافران را به سمت تاریخ غنی مغول، خیابان‌های شلوغ، بازارهای پر جنب و جوش برای خرید چیزهای شگفت‌انگیز دعوت می‌کند. آژانس راه و رسم سفر در این بخش قصد دارد تا به معرفی یکی از جاذبه های دیدنی آگرا، به نام برج هشت ضلعی بپردازد، در ادامه با ما همراه باشید.

برج هشت ضلعی از بناهای تاریخی آگرا است که به نام برج مثمّن نیز در کشور هند مشهور است و نزدیک به سالن خصوصی شاه جهان ساخته شده است. این برج را شاه برای همسر خود ممتاز محل بنا کرد که فعالیت احداث آن سال 1631 میلادی شروع شد و تا سال 1640 به طول انجامید.برج هشت ضلعی به شکلی طراحی شده که زنان می توانند از قسمت بالا و پشت نرده های ظریف و حکاکی شده مرمین مناظر بیرون را مشاهده کنند. چشمه‌ای در بیرون آن قرار دارد و ایوان بزرگی آن را احاطه کرده است.

شاه جهان سال‌های آخر عمر خویش را در اسارت فرزند خود، در همین برج سپری کرد، همچنین اوقات زیادی را هم با دختر محبوبش، جهان‌آرا بگوم، در همین برج گذراند. این بنا مشرف بر تاج‌ محل و در قلعه‌ی آگرا واقع شده و در عین زیبایی، غم‌انگیز نیز هست! چراکه یاد روزهای آخر زندگی شاه جهان در تنهایی را زنده می‌کند.

برج-هشت-ضلعی-آگرا-هند

اگر قصد سفر به هند را دارید میتوانید به آژانس راه و رسم سفر مراجعه کنید. آژانس مسافرتی راه و رسم سفر آماده ارائه بهترین خدمات مسافرتی با نازل ترین قیمت برای شما عزیزان می باشد. شما می توانید با انتخاب تور آگرا یک سفر به یاد ماندنی برای خود رقم بزنید.