پنج محل آگرا

Panch Mahal Agra

جاذبه های گردشگری شهر آگرا، مسافران را به سمت تاریخ غنی مغول، خیابان‌های شلوغ، بازارهای پر جنب و جوش برای خرید چیزهای شگفت‌انگیز دعوت می‌کند. آژانس راه و رسم سفر در این بخش قصد دارد تا به معرفی یکی از جاذبه های دیدنی آگرا، به نام پنج محل بپردازد، در ادامه با ما همراه باشید.

در مسافت 37 کیلومتری از آگرا، شهری به نام فاتح‌پور سیکری وجود دارد که در بین سالهای 1571 میلادی تا 1858 به فرمان پادشاه اکبر بزرگ به عنوان پایتخت انتخاب شد در این شهر بناهای زیادی به دستور شاه ساخته شد که از معروفترین آنها، پنج محل می باشد که لغت آن در زبان هندی به معنی بادگیر می باشد و نزدیک به حرم سرا ساخته شده است و یک محلی برای تفریح و سرگرمی پادشاه اکبر بوده است.

پنج محل، در پنج طبقه ساخته شده که به ترتیب در هر طبقه مساحت آن کوچکتر شده است و طراحی آن از معبدهای بودایی گرفته شده است طبقه های پنج محل روی ستون احداث شده که از نمای بیرونی دیده می شود، طبقه همکف آن که از نظر مساحت از سایر طبقات وسیع تر است از 84 ستون تشکیل شده است و بعد از آن طبقه اول 56 ستون، طبقات دوم و سوم به ترتیب 20 و 12 ستون تشکیل شده است.

طبقه فوقانی که به عنوان سایبان از آن استفاده می شود دارای 4 ستون می باشد. ستون های بکار رفته در پنج محل دارای نقش و نگار خاصی است که جلوه ویژه ای دارد. در ساخت پنج محل نیز از سنگ های قرمز استفاده شده است.

اگر قصد سفر به هند را دارید میتوانید به آژانس راه و رسم سفر مراجعه کنید. آژانس مسافرتی راه و رسم سفر آماده ارائه بهترین خدمات مسافرتی با نازل ترین قیمت برای شما عزیزان می باشد. شما می توانید با انتخاب تور آگرا یک سفر به یاد ماندنی برای خود رقم بزنید.