معبد نیلوفر آبی دهلی

Lotus Temple Delhi

دهلی یکی از توریستی ترین و بزرگترین شهرها در کشور هند است. این شهر با مکان های دیدنی و بناهای تاریخی و همچنین امکانات تفریحی و خدماتی که دارد، سالانه میزبان تعداد زیادی گردشگر قرار می گیرد. معبد نیلوفر آبی یکی از جاذبه های توریستی دهلی است که در این مطلب آژانس مسافرتی راه و رسم قصد دارد آن را به شما معرفی کند. جهت آشنایی بیشتر درباره این معبد ما را همراهی کنید.

معبد-نیلوفر-آبی-دهلی-هند

معبد آیین بهائی که اسم مشرق الاذکار بهائیان در کشور هند شناخته می شود، مادر معابد در کشور هندوستان لقب دارد و به معبد نیلوفر آبی نیز مشهور می باشد و از دیدنی های دهلی است که مورد بازدید تعداد زیادی از مسافران هند قرار می گیرد. جالب است بدانید که معمار این معبد توسط یک فرد ایرانی به اسم فریبرز صهبا معمار می باشد که طرح آن از گل نیلوفر آبی الهام گرفته شده است و به دلیل معماری خاصی که دارد چندین جایزه را دریافت کرده است.

مصالحی که در ساخت معبد نیلوفر آبی دهلی به کار رفته است از بتن سفید می باشد و  با سنگ های مرمری خریداری شده از یونان که به کشور ایتالیا برای برش داده شده بود، پوشیده شده است. در9 طرف معبد نیلوفر آبی سه گلبرگ طراحی شده  و 9 درب بزرگ روبروی به تالار مرکزی باز می شود که تهویه آن با استفاده از طرح بادگیرهای ایرانی و تعداد 9 استخری که در دور تادور معبد وجود دارد انجام می شود، از دیگر جاذبه های دیدنی معبد نیلوفر آبی گلبرگ های لوتوس است که کار نورگیری این بنا  را انجام می دهد. ارتفاع این معبد 34.27 متر می باشد و قطر آن 70 متر می باشد و در زمینی به مساحت 10.64 هکتار احداث شده است. درون معبد نیلوفر آبی دهلی به شکل ساده ای بنا شده و نشانه ای از هیچ دیدنی در آن دیده نمی شود و مردم و مسافران تور هند می توانند با هر دین و عقایدی که دارند با آرامش کامل و بدون صدا خاصی به عبادت بپردازند. بد نیست بدانید که معبد نیلوفر آبی مسافت کمی با کاخ ریاست جمهوری هند است که به خاطر جایزه های متعددی که برنده شده است از پربازدیدترین ساختمان های موجود در جهان می باشد.

معبد-نیلوفر-آبی-دهلی