قلعه سرخ دهلی نو

Red Fort Delhi

هند، کشوری با تاریخ کهن است که فرازو نشیب های زیادی داشته است. در این کشور بناهای تاریخی بسیاری وجود دارد که در کنار طبیهت زیبا و مکان های تفریحی که دارد در سال گردشگران زیادی را به سمت خود می کشاند. دهلی یکی از شهرهای توریستی این کشور است و مقصد خیلی از توریستها و مسافران تور هند می باشد. قلعه سرخ یکی از جاذبه های گردشگری هند است که در این شهر قرار دارد. در این بخش آژانس مسافرتی راه و رسم سفر قصد معرفی دارد.

قلعه-سرخ-دهلی

قلعه سرخ بنایی است که از سنگهای قرمز ساخته شده است و از اصلی ترین جاذبه های توریستی دهلی بشمار می رود که به اسم رد فورت نیز (Red Fort) نیز شناخته می شود.  طراحی قلعه سرخ دهلی مانند یک هشت ضلعی نا منظم می باشد، دیوارهای این بنا در طول 2.5 متر بنا شده اند و از 16 الی 33 متر ارتفاع دارند که با سنگهایی به رنگ قرمز ساخته شده است. قلعه سرخ دهلی، به فرمان شاه جهان امپراتور گورکانی در دوره ای که پایتخت را از شهر آگرا به دهلی تغییر داد، احداث شد.

قلعه-سرخ-دهلی-نو-هند

قلعه سرخ دهلی نو، دارای چندین بخش می باشد که یکی از اصلی ترین آنها،قسمتی است که شاه جهان ملاقات های خود را درون قلعه انجام می داد که به دیوان خاص معروف می باشد ، سایر قسمت های این قلعه با تزئینات طلایی، سقف منقوش و حوض مرمرین و از اقامتگاهای همسر اصلی شاه بوده که به  رنگ محل مشهور است. مسافران تور هند باید دقت کنند که قلعه سرخ دهلی نو (رد فورت) را با قلعه ایکه در شهر آگرا وجود دارد، اشتباه نگیرند چون خیلی به هم شبیه هستند.

قلعه-سرخ-دهلی-نو