قطب منار دهلی

Qutub Minar Delhi

دهلی یکی از بزرگترین و توریستی ترین شهرهای کشور هند می باشد که جاذبه های گردشگری و مکان های تفریحی و دیدنی آن سبب شده تا توجه خیلی از گردشگران و افراد علاقه مند به تور هند را به خود جلب کند. قطب منار یکی از جاذبه های توریستی دهلی است که در این بخش آژانس راه و رسم سفر  به معرفی آن می پردازد. در ادامه برای کسب اطلاعات بیشتر همراه  ما باشید.

قطب-منار-دهلی

قطب منار در دهلی نو می باشد و از بناهای تاریخی در کشور هند است که دارای 72 متر ارتفاع می باشد و 399 پله دارد. قطب منار سمبلی از معماری هندو-اسلامی است که در لیست میراث جهانی یونسک. به ثبت رسیده است. این بنای تاریخی در طول سال مورد بازدید تعداد زیادی از گردشگران و مسافران تور هند قرار می گیرد. قطب منار دهلی نخستین عبادتگاه مسلمانان در کشور هند است که از سنگ ساخته شده و از مسجد قوة الاسلام و موَذن خانه تشکیل شده است.. این بنا در 1199 میلادی به وسیله فردی به اسم  قطب‌الدین ایبک در جنوب شهر دهلی روی ویرانه های معبدهای آئین جینسیم احداث شد. قطب منار دهلی از 5 قسمت تشکیل شده که مدوری کمربند شکل به فاصله هر 2 طبقه  سرتاسر آن قرار گرفته است. هر طبقه کتیبه هایی وجود دارد که آیات قرآن و نام قطب‌الدین و دیگر پادشاهان و ... روی آن حکاکی شده است. قطب منار دهلی نو، بلندترین برج است که در کشور هندوستان وجود دارد و همچنین بلندترین برج آجری در دنیا است که از طریق پله می توانید به طبقه آخر آن دسترسی داشته باشید.

داخل صحن اصلی مسجد قطب منار یک ستون فلزی از آلیاژ مخصوصی وجود دارد که نه زنگ می زند و نه پوسیده می شود، از همین رو باعث شده این منار جذاب تر در نظر گردشگران تور هند جلوه کند و همچنین فضای سبز اطراف منار که با وجود پرندگان و سنجابها  و ... در لابه لای درختان، به عنوان یک پارک بزرگ خودنمایی می کند.

قطب-منار-دهلی-هند