پارک تکسیم استانبول

Taksim Park Istanbul

استانبول، یکی شهرهای دیدنی و توریستی ترکیه و یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در سراسر دنیاست و به دلیل هزینه های نسبتا کم و اشتراک فرهنگی و غذایی با ما، اولین انتخاب ایرانی ها برای سفر خارجی به حساب می آید. آژانس راه و رسم سفر در این بخش قصد دارد تا به معرفی یکی از جاذبه های دیدنی استانبول، به نام پارک تکسیم بپردازد، در ادامه با ما همراه باشید.

پارک تکسیم، پارکی سرسبز با نمای ساختمان‌های سنگی و بتونی شهر در تضاد و تقابلی آشکار است. این پارک که کوچک‌ترین پارک ترکیه به‌شمار می‌رود، فضای سبز محدودی دارد که می‌توانید با فراغت و آسایش تمام در آن قدم بزنید یا به پیک‌نیک بروید.

همان طورکه از نام این پارک مشخص است در منطقه تکسیم شهر استبول واقع شده و نزدیک به میدان تکسیم می باشد، پارک تکسیم یکی از جدیدترین فضای سبز شهر استانبول است که درمنطقه بیوقلو احداث شده است. بد نیست بدانید که این بوستان در گذشته پادگان نظامی تکسم بوده است که در سال 1943 میلادی ساخته  شد. پارک تکسیم در قسمت شمالی میدان تکسیم است به سبک اروپایی مدرن بنا شده است.

سال 2013 میلادی قرار شد که یک مرکز خرید در این محل ساخته شود که با مخالفت های جدی روبه رو شد و به اندازه ای این اعتراضات بالا گرفت که 8 نفر کشته و 12 نفر از ناحیه چشم آسیب دیدند و در کل 8500 نفر زخمی به همراه داشت.

اگر قصد سفر به استانبول را دارید میتوانید به آژانس راه و رسم سفر مراجعه کنید. آژانس مسافرتی راه و رسم سفر آماده ارائه بهترین خدمات مسافرتی با نازل ترین قیمت برای شما عزیزان می باشد. شما می توانید با انتخاب تور استانبول یک سفر به یاد ماندنی برای خود رقم بزنید.