خیابان استقلال استانبول

İstiklal Avenue Istanbul

استانبول، یکی شهرهای دیدنی و توریستی ترکیه و یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در سراسر دنیاست و به دلیل هزینه های نسبتا کم و اشتراک فرهنگی و غذایی با ما، اولین انتخاب ایرانی ها برای سفر خارجی به حساب می آید. آژانس راه و رسم سفر در این بخش قصد دارد تا به معرفی یکی از جاذبه های دیدنی استانبول، به نام خیابان استقلال بپردازد، در ادامه با ما همراه باشید.

خیابان استقلال در استانبول یکی از پر ترددترین خیابان ها در این شهر است و روزانه جمعیتی میلیونی از آن عبور می کند. در این خیابان ۱٫۴ کیلومتری مغازه های رنگارنگ و غذافروشی های هیجان انگیزی مشغول فعالیت هستند و همینطور جاذبه های تاریخی بسیاری هم در آن وجود دارد. قدمت ساختمان هایی که در این خیابان قرار دارند هر کدام به دوره حکومت عثمانی ها بر می گردد. در آن زمان اغلب، بزرگان، روشنفکران و ثروتمندان در این خیابان زندگی می کردند.

در این خیابان با اجناسی مثل لباس، وسایل دکوراسیون، لوازم ورزشی، عطر و … که برای فروش گذاشته شده خالی کردن حساب بانکی در عرض چند دقیقه، کار خیلی راحتی است! خیلی از مغازه ها، فروشگاه های زنجیره ای برند هستند و به همین دلیل نمی توانید برای قیمت ها چانه بزنید و تخفیف بگیرید. به جای این فروشگاه ها می توانید سراغ مغازه داران محلی بروید که در دو طرف این خیابان هستند و همراه شما می نشینند، چای سیب می خورند و با شما درباره قیمتی که می خواهید پرداخت کنید  صحبت می کنند؛ این شیوه سنتی چانه زدن در استانبول است!

شما هیچ وقت منطقه بیوگلو را ساکت و آرام نخواهید دید، منطقه بیوگلو که خیابان استقلال در آن قرار دارد شب زنده داری های بسیار مهیجی دارد و در طول خیابان جشن های خیابانی، کافه های با نوشیدنی های هیجان انگیز و رستوران ها با ارائه غذاهای سنتی ترکی شب های به یاد ماندنی را به خصوص برای مسافران فراهم می آورد. یک ساختمان قدیمی متعلق به قرن ۱۹ نیز وجود دارد که دیدی ۳۶۰ درجه از افق شهر استانبول به شما می ‌دهد.

اگر قصد سفر به استانبول را دارید میتوانید به آژانس راه و رسم سفر مراجعه کنید. آژانس مسافرتی راه و رسم سفر آماده ارائه بهترین خدمات مسافرتی با نازل ترین قیمت برای شما عزیزان می باشد. شما می توانید با انتخاب تور استانبول یک سفر به یاد ماندنی برای خود رقم بزنید.