میدان تکسیم استانبول

Taksim Square Istanbul

استانبول، یکی شهرهای دیدنی و توریستی ترکیه و یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در سراسر دنیاست و به دلیل هزینه های نسبتا کم و اشتراک فرهنگی و غذایی با ما، اولین انتخاب ایرانی ها برای سفر خارجی به حساب می آید. آژانس راه و رسم سفر در این بخش قصد دارد تا به معرفی یکی از جاذبه های دیدنی استانبول، به نام میدان تکسیم بپردازد، در ادامه با ما همراه باشید.

میدان تکسیم معروف ترین میدان استانبول است. این میدان یک فضای آزاد بین شلوغی و ترافیک چند خیابان در استانبول است که خیلی بزرگ نیست. در این میدان اتوبوس ها متفاوت در حال عبور هستند. میدان تکسیم، مکانی است که افراد بزرگ برای ادای احترام با تاج گل وارد آن می شوند. بیشتر گردهمایی نیز در این میدان برگزار می شود.

میدان تکسیم استانبول نماد جمهوری مدرن و سکولار کشور ترکیه می باشد که توسط مصطفی کمال یا همان آتاتورک احداث شد و به یکی از جاذبه های گردشگری استانبول تیدیل شد. یادواره استقلال در مرکز میدان با غرور بربرافراشته است که طرحی دو طرف می باشد. در یک سوی آن مصطفی کمال را در لباس سربازی و در حالت رهبری نیروهای ترکیه مشاهده می کنید و از طرفی همان آتتورک یا مصطفی کنال را در حال پیروز و در شکل رهبر جمهوری ترکیه نشان می دهد. در هر دو طرف این یادواره سربازهایی وجود دارد که پرچم کشور ترکیه را در دست دارند. میدان تکسیم محل گردهمایی مختلفی از جمله شامل جشن‌های عمومی ، مردم رساندن صدای خود به گوش دولت در این میدان اشاره کرد.

میدان تکسیم، خانه پوسترهای تبلیغاتی که در زیر نور لامپ‌های نئون می‌درخشند، گل‌ فروشان، هتل‌های شیشه‌ ای فوق مدرن با برج‌های ساعت، کافی ‌شاپ‌ها و چایخانه هایی در ساختمان‌های نئو کلاسیک، دفاتری کاری با ظاهری غرورآمیز، مرکز فرهنگی آتاتورک و دکه ‌های غذا فروشی از افراد گرسنه حاضر در میدان با همبرگر پذیرایی می‌کنند. میدان تکسیم در سال مورد بازدید تعداد زیادی از گردشگران و مسافران تور استانبول قرار می گیرد و از دیدنی های معروف استانبول به شمار می رود.

اگر قصد سفر به استانبول را دارید میتوانید به آژانس راه و رسم سفر مراجعه کنید. آژانس مسافرتی راه و رسم سفر آماده ارائه بهترین خدمات مسافرتی با نازل ترین قیمت برای شما عزیزان می باشد. شما می توانید با انتخاب تور استانبول یک سفر به یاد ماندنی برای خود رقم بزنید.