پل بسفروس استانبول

Bosphorus Istanbul Bridge

استانبول، یکی شهرهای دیدنی و توریستی ترکیه و یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در سراسر دنیاست و به دلیل هزینه های نسبتا کم و اشتراک فرهنگی و غذایی با ما، اولین انتخاب ایرانی ها برای سفر خارجی به حساب می آید. آژانس راه و رسم سفر در این بخش قصد دارد تا به معرفی یکی از جاذبه های دیدنی استانبول، به نام پل بسفروس بپردازد، در ادامه با ما همراه باشید.

پل بسفروس یکی از دو پلی می باشد که بر روی تنگه بسفروس در شهر استانبول قرار دارد که به پل بسفروس 1 نیز مشهور است که متصل کننده قاره آسیا به قاره اروپا می باشد.  دومین پلی که روی تنگه بسفروس استانیول قرار دارد پل سلطان محمد  است که به اسم پل بسفروس 2 مشهور است. پل بسفروس استانبول 1510 متر طول دارد و عرض آن نیز 39 متر می باشد. مسافتی که بین برج های این پل وجود دارد 1074 متر می باشد که ار یک از آنها 105 متر ارتفاع دارند. پل بسفروس در فاصله 64 متری از سطح دریا بنا شده است. زمانی که ساخت پل بسفروس در سال 1973 میلادی کامل شد از اصلی ترین مکان های توریستی استانبول محسوب شد و چهارمین پل معلق در دنیا بود. پل اول استانبول نزدیکترین بنا به دریای مرمره می باشد و با برج گالاتا نیز مسافت کمی دارد. بیشتر مسافران تور استانبول در مدت زمان اقامتشان در این شهر بدون شک از پل بسفروس بازدید می کنند و زیر آن نیز قایق سواری می کنند.

پل بسفروس مدخلی به دریای مرمره و ساحل شمالی ترکیه میباشد. در این مکان شهر بورسا که به خاطر حمام های ترکی اش معروف است و استان چاناکاله که دروازه ای به دریای مرمره و اژه و جزایر زیبای یونانی است، قرار دارند. در روز تصویر زیبایی از مناره ها و گنبد های رفیع مسجد آبی و ایا صوفیه در پس زمینه ای با پل بسفر مشاهده می شود که یک منظره ای خیلی زیبا را ایجاد می کند و همچنین در شب، نورهای کامپیوتری ال ای دی با الگوها و رنگ های مختلف زیبای پل بسفروس استانبول را دو چندان می کنند.

اگر قصد سفر به استانبول را دارید میتوانید به آژانس راه و رسم سفر مراجعه کنید. آژانس مسافرتی راه و رسم سفر آماده ارائه بهترین خدمات مسافرتی با نازل ترین قیمت برای شما عزیزان می باشد. شما می توانید با انتخاب تور استانبول یک سفر به یاد ماندنی برای خود رقم بزنید.