مجسمه بودای بزرگ سامویی

Big Buddha Temple Ko Samui

در بین جزایر کوچک و بزرگ بیشماری که در کشور تایلند وجود دارد، یکی از جزیره های معروف آن سامویی می باشد که طرفداران زیادی میان توریستها و مسافران تور تایلند دارد. در ناحیه شمال شرقی آن، یک جزیره کوچک صخره ای وجود دارد  که در منطقه کو سامویی واقع شده است. در این منطقه یک معبد بودای بزرگ وجود دارد که نام آن معبد Wat Phra Yaiمی باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه با آژانس مسافرتی راه و رسم سفر باشید.

معبد Wat Phra Yai سامویی در میان مردمان بومی آن از محبوبیت بالایی برخوردار است و داخل آن یک مجسمه بودا وجود دارد که در سال 1972 میلادی به طول دوازده متر بنا شده است. این معبد واقع در جزیره کوفآن (Koo Faan) می باشد که توسط یک جاده به جزیره سامویی وصل می شود و تقریبا 7 کیلومتر با ساحل چاونگ مسافت دارد. معبد Wat Phra Yai از فاصله چند کیلومتری دیده می شود و اولین چیزی که مسافران تور سامویی از شیشه هواپیما تماشا می کنند همین معبد می باشد. مجسمه بودا سامویی به حالت نشسته است و نماد روشنفکری و ایستادگی، حفظ آرامش و استقامت در برابر وسوه ها و گناه می باشد، به شکلی که کف دست چپ به بالا روی پا و دست راست به طرف پایین روی زانو است که انگشتان هم به طرف زمین است ،  به این حالت نشستن Mara می گویند. در اطراف پایه این مجسمه ، فضایی است که در آن دکه های فروش طلسم و کالای مذهبی، پوشاک و سوغاتی های و غذاخوریهای این منطقه قرار دارند.

از جاذبه های دیدنی این معبد در ساموئی ، مراسم و آیین های مردم محلی آن است که ، روزانه به مجسمه بودا میوه و گل هدیه می دهند و عود روشن میکنند و  برای گردشگران و مسافران تور تایلند مشاهده فرهنگ و آیین های مذهبی بسیار جالب است. در این معبد بازدید کنندگان می توانند از روی سکوی بودا ، منظره زیبای ساحل و دریا نیز مشاهده کنند و همچنین در تاریکی شب مجسمه را با نور چراغهای طلایی روشن میکنند که تصویری تماشایی و زیبا ایجاد میکند.