معبد چالونگ پوکت

Chalong Temple Phuket

پوکت بزرگ ترین و معروف ترین جزیره‌ی تایلند است که در میان ایرانی‌های اهل سفر هم بسیار محبوب شده است. این جزیره حتی در میان گردشگران خارجی هم طرفداران خودش را دارد. آژانس راه و رسم سفر در این بخش قصد دارد تا به معرفی یکی از جاذبه های دیدنی پوکت، به نام معبد چالونگ بپردازد، در ادامه با ما همراه باشید.

معبد وات چالونگ محبوب ترین جاذبه های گردشگری تایلند در نزدیکی شهر پوکت شامل هزاران قطعه کوچک و بزرگ شیشه ای و چندین مجسمه فوق العاده است. همچنین دیوارها و سقف این معبد با نقاشی های حماسی تزئین شده و تندیس هایی از جنس طلا از بودا و سایر بزرگان بودایی وجود دارد. گنبد ۶۰ متری موجود در معبد وات چالونگ بلندترین ساختمان این مجموعه محسوب می شود. این معبد در سه طبقه ساخته شده و هر طبقه پر از مجسمه های بزرگ طلایی است، همچنین در تراس طبقه آخر نیز چشم اندازی زیبا از محیط اطراف خواهید دید. در واقع، Wat Chalong با تاریخچه عجیبش به قلب روحانی جزیره پوکت تبدیل شده است.

معبد چالونگ به یادبود دو راهب گرانقدر لوانگ پو چام و لوانگ پو چانگ در قرن ۱۹ میلادی ساخته شده است. دلیل نامگذاری این معبد به نام معبد وات چالونگ در زبان تایلندی؛ وات به معنای معبد است و چالونگ به معنی تاریخی است که در زمان شورش‌ های کول ‌بران چینی منطقه، روحانیون آن جا را به عنوان محلی امن برای مردم بودایی می دانستند. معبد چالونگ پوکت برای مردم پوکت بسیار مقدس است.

معابد در کشور تایلند جزو مکان‌های مقدس محسوب می شوند، بنابراین بهتر است به تایلندی ها احترام بگذارید و و مراقب باشید تا در مقابل مجسمه بودا نایستند. حتما هنگام مراجعه لباس های پوشیده و مناسب به تن داشته باشید و حتما بدون کفش داخل شوید، فقط به یاد داشته باشید تا کفش بسیار ساده و معمولی بپوشید زیرا در مقابل درب ورودی خواهید گذاشت و در آن قسمت سیلی از کفش رها شده وجود دارد و احتمال اینکه گم شود یا کسی اشتباهی بپوشد بسیار زیاد است.

اگر قصد سفر به پوکت را دارید میتوانید به آژانس راه و رسم سفر مراجعه کنید. آژانس مسافرتی راه و رسم سفر آماده ارائه بهترین خدمات مسافرتی با نازل ترین قیمت برای شما عزیزان می باشد. شما می توانید با انتخاب تور پوکت یک سفر به یاد ماندنی برای خود رقم بزنید.