معبد وات فو بانکوک (بودای خوابیده)

Wat Pho Temple Bangkok

کشور تایلند علاوه بر جنگل های انبوه و سرسبز و آبهای نیلگونی که دارد توجه خیلی از گردشگران را به خود جذب کرده است. بانکوک، پایتخت و از شهرهای گردشگری در تایلند است که سالانه مزیبان خیلی از علاقه مندان به تور تایلند می باشد. در این شهر معابد فراوانی وجود دارد که از معروف ترین آنها می توان به معبد وات فو (Wat Pho Temple) اشاره کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر آژانس مسافرتی راه و رسم سفر را همراهی کنید.

معبد-وات-فو-بانکوک-بودای-خوابیده-تایلند

 معبد وات فو (Wat Pho Temple) در شهر بانکوک به نام معبد خوابیده نیز معروف است که در پشت معبد مجسمه زمردین بودا قرار دارد.

معبد خوابید از بزرگترین معبدهایی است که در شهر بانکوک وجود دارد. مجسمه معبد وات فو (Wat Pho Temple) در سال 1832 میلادی ساخته شده است که به منظور نشان دادن نیروی سلوک بودا به نیروانا می باشد. طول مجسمه بودای خوابیده 46 متر است وارتفاع آن 15 متر می باشد. این مجسمه از آجر ساخته شده است و تمام آن با ورقه های طلا تزیین شده است و یکی از جاذبه های توریستی بانکوک می باشد. خیلی از توریستها و مسافران تور بانکوک در سفر خود از معبد وات فو بازدید می کنند. قسمت پاهای مجسمه معبد وات فو 3 متر می باشد که به وسیله مرواید تزیین شده است و بر روی آن حکاکی های از آیین های گوناگون بودا مانند گل، رقاص ها، فیل های سفید و ببرها میباشد.  معبد بودای خوابیده با وات فو  در فاصله ی ده دقیقه ای از Grand Palace یا کاخ بزرگ ، محل اقامت  پادشاه این کشور قرار دارد. این مجموعه یکی از مراکز پیشرو در آموزش ماساژ تایلندی می باشد و  یکی از بهترین مکان ها برای تجربه ی یک ماساژ تایلندی بعد از یک روز گردش در شهر بانکوک می باشد.

معبد-وات-فو-بانکوک-بودای-خوابیده