کاخ پادشاهی بانکوک

Grand Palace Bangkok

یکی از جاذبه های توریستی در شهر بانکوک که اگر از آن دیدن نکنید سفرتان تکمیل نمی شود، کاخ پادشاهی می باشد که از بناهای معروف در پایتخت تایلند می باشد. در کنار آژانس مسافرتی راه و رسم سفر باشید تا بیشتر با این کاخ آشنا شوید.

کاخ بزرگ در سال 1782 میلادی ساخته شد و به مدت 150 سال محل اقامت پادشاهان و مقامات تایلند بوده است. طراحی این کاخ بسیار زیبا و خاص می باشد و مثل یک بانوی پیر می باشد. معماری منحصر به فرد کاخ سبب شده تا توجه خیلی از گردشگران و علاقه مندان به تور تایلند را جذب کند. درون کاخ پادشاهی بانکوک، وزارت جنگ و اداره های وابسته به تایلند وجود دارد. در این کاخ ساختمان های مهمی وجود دارد که  میتوان به وات فرا کائو (Wat Phra Kaew) یا بودای زمردین اشاره کرد. این بناها با این که کوچک هستند اما از عظمت ویژه ای برخوردار می باشند. ابتدای هر سال در این کاخ لباسهای بودا عوض می شود که یکی از سنت های مهم است.

کاخ-پادشاهی-بانکوک-تایلند

پادشاهان تایلند از قرن بیست به بعد دیگر در کاخ بزرگ زندگی نکردند اما این کاخ ها  برای جشن ها و مراسم تشریفاتی مورد استفاده قرار گرفته شد. کاخ بزرگ بانکوک، بسیار شبیه به کاخ‌های شهر آیوتایا   (Ayutthaya)، پایتخت قبلی سیام دارد. حیاط بیرونی کاخ، به ادارات دولتی مثل امور کشوری، نظامی و خزانه‌داری داده شده بود که پادشاه وقت، مستقیماً با آنها در ارتباط بود . حیاط یا صحن مرکزی نیز محل اقامت پادشاه بوده و در گذشته از تالار های آن برای انجام امور دولتی استفاده می کردند.

با اینکه هیچ یک از اعضای خانواده های سلطنتی در حال حاضر حق سکونت در بخش های مختلف این کاخ را ندارند اما همچنان درهای آن برای بازدید عموم بسته است. البته در سفر خود به این مکان تاریخی بانکوک توجه داشته باشید که قانون پوشش مناسب، بصورت سختگیرانه‌ای در این کاخ اعمال می‌شود. کاخ بزرگ و معبد بودای زمردین یکی از مکان های مقدس کشور تایلند محسوب می شود؛ به خاطر همین موضوع بازدیدکنندگان باید پوشش مناسبی داشته باشند تا اجازه ورود به آن را پیدا کنند. مردان باید شلوار بلند به همراه لباس آستین دار بپوشند لباس زنان نیز همانند مردان می باشد و نباید لباس هایی بپوشند که شانه یا قسمتی از بدنشان پیدا باشد.

کاخ-پادشاهی-بانکوک