بنای یادبود ملی کوالالامپور

National monument Kuala Lumpur

در میان کشورهای جنوب شرقی آسیا، مالزی در بین گردشگران و مسافران طرفداران زیادی دارد. پایتخت مالزی شهر کوالالامپور است که در بین سایر شهرهای این کشور در بین علاقه مندان به تور مالزی محبوبیت ویژه ای دارد. جاذبه های گردشگری کوالالامپور در کنار مکان های تفریحی و سرگرمی که دارد سبب شده تا روز به روز به تعداد مسافران آن اضافه شود. یاد بود ملی کوالالامپور از جمله مکان های دیدنی این شهر است که در این قسمت آژانس راه و رسم سفر قصد دارد آن را به شما معرفی کند.

یادبود-ملی-کوالالامپور-مالزی

مجسمه یادبود ملی کوالالامپور را در سال 1963 میلادی شروع به ساخت کردن که تا سال 1966 طول کشید. این بنا در خیابان  جالان پارلیمن کوالالامپور که به خیابان مجلس معروف است قرار دارد و در بخش پایانی شمال لِیک گاردن در مالزی می باشد. بنای یادبود ملی نزدیک به ساختمان مجلس پارلیمنت هاوس کوالالامپور می باشد که به مسافران تور مالزی پیشنهاد هنگام سفر خود کوالالامپور حتماً از این بنا دیدن کنند.

بنای-یادبود-ملی-کوالالامپور-مالزی

بنای یادبود ملی کوالالامپور  به وسیله یک مجسمه ساز ایتالیایی به نام  فلیکس دو ولدون (Felix De Weldon)  طراحی شده است. بنای یود ملی در ارتفاع 15 متری ساخته شده است که جنس آن از برنز می باشد. این مجسمه به منظور بزرگداشت 11.000 سربازی که در جنگ جهانی اول در سالهای 1914 تا  1918 میلادی و جنگ جهانی دوم در سالهای 1939 الی 1954 و همچنین در جنگهای اضطراری بین سالهای 1948 تا 1960 در راه آزادی مالزی کشته شدند ساخته شده است. هر سال در روز 31 ژوئیه مراسم بزرگداشت این سربازان انجام می شود و این روز را روز بزرگداشت جنگجویان و دلاوران نامگذاری کرده اند، و از مکان های دیدنی کوالالامپور می باشد.

مجسمه یاد بود ملی کشور مالزی از 7 سرباز تشکیل شده است که هر یک از آنها  نشان رهبری، صبر، رنج، مقاومت، شجاعت و اتحاد و از خود گذشتگی می باشند . سنگی که در قسمت پایه این بنای تاریخی به کار رفته است از سواحل جنوبی کشور سوئد می باشد که آرم دولت مالزی در آن حک شده است و همچنین کنار این مجسمه جمله ای به زبان مالایی و انگلیسی نوشته شده است.

"تقدیم به تمام جنگجویان قهرمان راه صلح و آزادی"

یادبود-ملی-کوالالامپور