مسجد صورتی پوترا کوالالامپور

Putra Mosque Kuala Lumpur

مالزی از کشورهای گردشگری در آسیا می باشد که در قسمت جنوب شرقی این قاره واقع شده است. کوالالامپور پایتخت این کشور و از توریستی ترین شهرها آن است که در سال میزبان تعداد زیادی از گردشگران از اکثر نقاط دنیا می باشد. شهر کوالالامپور دارای مکان های دیدنی بیشماری است که در این بخش آژانس راه و رسم سفر قصد دارد تا شما را با مسجد پوترا که به نام مسجد صورتی شهرت دارد، آشنا کند. در ادامه برای کسب اطلاعات بیشتر ما را دنبال کنید.

مالزی کشور است که برای خیلی از ایرانی ها بهترین مقصد برای مسافرت می باشد. توریستهایی که مسلمان است از جذابیت و زیبایی های شهر کوالالامپور به دلیل معبدها و مساجدی که وجود دارد بیشتر لذت می برند. در میان مساجدهای زیبای شهر کوالالامپور، مسجد پوترا که به اسم مسجد صورتی نیز شناخته می شود یک مکان ویژه و خاصی دارد. صورتی بودن این مسجد سبب شده تا یکی از جاذبه های گردشگری کوالالامپور محسوب شود. معماری فوق العاده ی مسجد پوترا برای هر بیننده ای چه مسلمان و چه غیرمسلمان جذاب و روحانی است.

مسجد صورتی در مرکز  کوالالامپور قرار دارد و نزدیک به دریاچه پوتراجایا می باشد.  رنگ صورتی در تمام ساخت این مسجد از رنگ صورتی استفاده شده است. قرار گرفتن بخشی از مسجد پوترا در میان آب دریاچه ی پوتراجایا به نوعی بنای مسجد را در میان خشکی و آب غوطه ور ساخته است. مسجد صورتی بین سال های 1997 میلادی تا 1999 احداث شد.

هنگامی که از در اصلی مسجد صورتی داخل می شوید با گذشتن از یک حیاط زیبا و سرسبز که چندین حوضچه در آن موجود است، به صحن اصلی مسجد پوترا خواهید رسید.صحن اصلی مسجد پوترا با سنگ فرش هایی نفیس پوشانیده شده و پس از ورود از آن که می باید با احترام خاصی صورت گیرد، به شبستان مسجد قدم می گذارید. هنگامی که به شبستان مسجد صورتی وارد می شوید، می توان چشم انداز گنبد مسجد را که در ارتفاع 76 متری سطح زمین قرار دارد تماشا کرد. این گنبد به حق یکی از زیباترین گنبدهای جهان بوده و دور تا دور آن را گل های صورتی برجسته تزئین کرده اند. 12 ستون در اطراف متفاوت شبستان مسجد که به نوعی از استحکامات این بنا حساب می شود، بر شکوه محیط داخلی آن اضافه می کند.

بد نیست بدانید که مسجد صورتی کوالالامپور دارای یک سالن غذاخوری با ظرفیت نزدیک به 230 نفر می باشد که در سال بارها بابت مراسم و مناسبت های گوناگون در این سالن ولیمه داده می شود. مناره مسجد کوالالامپور که ارتفاعی نزدیک به 116 متر دارد، یک ستاره ی پنج پر بوده که هر پر آن به یکی از نمادهای تشهد، نماز، زکات، حج و روزه ساخته شده است. ورود همه افراد مسلمانان و غیرمسلمانان به مسجد آزاد است  اما بایدحجاب کامل داشته و حتی از پوشیدن لباس های تنگ و چسبان خودداری کنند.