خیابان الور کوالالامپور

Jalan Alor Kuala Lumpur

مالزی از کشورهای توریستی در جنوب شرق آسیا است که گردشگران زیادی از نقاط مختلف جهان به آن سفر می کنند. پایتخت این کشور، شهر کالالامپور است که به دلیل مکان های دیدنی زیادی که دارد توریستی ترین شهر در مالزی است. در این بخش آژانس راه و رسم سفر قصد دارد تا شما را با یکی از خیابان های مهم این شهر به نام خیابان الور آشنا کند، در ادامه همراه ما باشید.

خیابان-الور-کوالالامپور

مردمان کشور مالزی بر این باورند که برای خوردن غذاهای محلی نباید به رستوران های مدرن و لوکس بروند. در قلب شهر کوالالامپور و حوالی آن که جمعیت زیاد خیابان بوکینگ بینتانگ و مراکز خرید شیک که وجود دارد، خیابان الور قرار دارد که به بهشت غذاهای مختلف و لذیذ مشهور می باشد و از مکان های دیدنی کوالالامپور است.

خیابان الور یک منطقه زیبا و دنج است که نشان دهنده فرهنگ و آیین های شهر کوالالامپور می باشد. مسافران تور مالزی و گردشگران با رفتن به این خیابان می توانند هنگام غروب آفتاب در آن قدم بزنند و از تماشای زیبایی های موجود لذت ببرند. خیابان الور کوالالامپور از بهترین مکان هایی است که امکان خوردن انواع و اقسام غذاهای سنتی مالزی می باشد و زندگی به روش مالزیایی را تجربه کنید.

بد نیست بدانید که خیابان الور تا قبل از غروب آفتاب محیط آرامی دارد و خلوت است ولی پس از غروب آفتاب یک مکان شلوغ و پر رفت و آمد است که با رستورانی مملو از جمعیت با صدها میز و صندلی پلاستیکی تبدیل می گردد. در دو طرف خیابان الور کوالالامپور پر از دکه ها و غذاخوری های گوناگون می باشد که عطر غذاهای خوشمزه آن در تمام محیط می پیچد. در این مکان تمام غذاهای چینی, مالایی و تایلندی مانند، ساته و ماهی سوخاری ، سبزیجات  ، نودل و ....  موجود است.

خیابان الور دارای غرفه های شیرینی و اسنک های بومی و  همچنین مغازه های میوه فروشی می باشد که طرفداران بسیاری دارد و خیلی از مسافران و توریستهای خارجی برای خرید کردن به انجا می روند.  افرادی که برای نخستین بار به خیابان الور میروند، میان دکه های مختلف و مغازه های فراوان انتخاب کردن کار دشواری است. رستوران ها و غذا خوری های موجود در این خیابان اکثراً چینی هستند. در این خیابان گردشگران و بازدیدکنندگان زیادی تنها برای امتحان کردن غذاهای محلی و آشنایی با فرهنگ این مردم مراجعه می کنند.

خیابان-الور-کوالالامپور-مالزی