معبد چِن شی شو یِن کوالالامپور

Chan See Shu Yuen Temple

کشور مالزی دارای معابد زیادی است که تعداد عمده ای از آنها در شهر کوالالامپور قرار دارد. خیلی از این معابد به عنوان جاذبه های توریستی این کشور به حساب می آید و در طول سال گردشگران فراوانی از سرتاسر جهان برای دیدن آنها راهی این کشور می شوند.تور مالزی از تورهای پرطرفدار قسمت جنوب شرقی آسیا است.  معبد چِن شی شو یِن کوالالامپور از جمله یکی از آنهاست که در این مطلب آژانس راه و رسم سفر قصد دارد تا شما را با آن آشنا کند. همراه ما باشید.

چِن شی شو یِن (Chan See Shu Yuen Temple) نام معبدی است که در پایتخت کشور مالزی قرار دارد. دیدنی های کوالالامپور به اندازه ای است که توجه خیلی از گردشگران را به خود جذب کرده است. در میان آنها می توان معابد طایفه چینی را مثال کرد که کورد بازدید خیلی از مسافران تور مالزی قرار می گیرد. معبد چان یوئن شو که به نام معبد چان شو نیز شناخته می شود تقریباً یکصد سال پیش در شهر کوالالامپور ساخته شده است و تبدیل به یک نماد معماری شرقی شده است. این معبد با حیاطی باز, اطاقهای متقارن,سقف زیبا و طراحی شده است.  زمانی که از بیرون  به معبد چان یوئن شو نگاه می کنید، سقف شیروانی با طرحی عجیب را شاهد خواهید بود که حقایق تاریخ و اساطیر چینی را نشان میدهد و در داخل صحنه های شیر، اژدها و موجودات افسانه ای را در حال مبارزه با جنگجویان مشاهده می کنید ولی جذاب ترین بخش درونی معبد چان یوئن شو مجسمه نجیب زاده دو محراب می باشد .

معبد چان یوئن شو (Chan See Shu Yuen Temple)  در سال1906 میلادی درهای خود را به قصد کمک به مهاجران چینی از جمله قبیله چِن که وارد این شهر شده بودند باز کرد. اکنون با گذشت زمان این معبد تبدیل به مکانی برای عبادت بودایی ها شده است و بازدید از آن برای تمام مردم آزاد است.  این معبد با داشتن کنده کاری های پیچیده خود که افسانه های چینی را به تصویر می کشند مشهور است و به خاطر کاشی کاری های نمای خارجی اش به معبد سبز نیز معروف شده است.برای رسیدن به معبد چان یوئن شو می توانید سوار بر قطار سبک شهری  LRT  رَپید کِی اِل شده و در ایستگاه پاسار سِنی  Pasar Seni  توقف کرده و پیاده شوید و پس از پانزده دقیقه پیاده روی به معبد برسید.

معبد-چِن-شی-شویِن-کوالالامپور