پل پوتراجایا کوالالامپور

Putrajaya Bridge Kuala Lumpur

کوالالامپور، پایتخت مالزی و از توریستی ترین شهرهای این کشور است که در سال میزبان بسیاری از مسافران و گردشگران از نقاط مختلف جهان است. یکی از جاذبه های گردشگری کوالالامپور که به مسافران تور مالزی پیشنهاد می شود حتما از آن دیدن کنند، پل پوتراجایا است. در ادامه همراه با آژانس مسافرتی اه و رسم سفر باشید تا بیشتر با آن آشنا شوید.

پل-پوتراجایا-کوالالامپور-مالزی

دولت مالزی سعی داشته تا خارق العاده ترین بنای تاریخی جهان را در شهر نوسازی به نام پوتراجایا بسازد و از این راه پیشرفتی در صنعت گردشگری بردارند. این پل شبیه به پل تاریخی و دیدنی خواجو اصفهان ساخته شده است. پل خواجو از مهمترین پل های تاریخی است که در زمان صفویان و شاه عباس دوم  ساخته شده است. این بنای تاریخی  بر روی زاینده رود قرار دارد و با نامهای مانند پل شاه و پل بابا رکن الدین اصفهان نیز شناخته شده است. مقاومت بسیار عالی این پل طی سال های زیاد بر روی آب، معماری این اتر تاریخی و کاشی کاری های فوق العاده اش  نیز مهم و خاص می باشد.

طولانی ترین پلی که در شهر پوتراجایا وجود دارد همین پل پوتراجایا است که  متصل کننده بلوار پوترا را به میدان پوترا است. این پل 435 متر طول دارد و یکی از جاذبه های توریستی کشور مالزی محسوب می شود. پل پوترا از بتن ساخته شده است  و به طور کل از معماری پل خواجوی اصفهان ایران که یک  معماری ایرانی اسلامی است الهام گرفته شده است و زمانی که آن را مشاهده می کنید انگار که پل خواجو در کشور مالزی مدرن تر شده است و  این امکان که با  خودرو، پیاده و مونوریل بر روی آن عبور کنید وجود دارد. این جاذبه گردشگری در مالزی از دو طبقه ساخته شده است که سطح بالای آن خیابان و عابر پیاده و سطح پایین آن برای مونوریل که همان قطارهایی که بالاتر از زمین می روند طراحی شده است. پل پوترا مالزی در سال 1977 میلادی ساخته شده است که بعد از دو سال افتتاح شد. طبق آمار بدست آمده کشور مالزی از ایران برای ساخت این بنا اجازه گرفته است و ایران هم موافقت کرد تا 25 درصد شبیه به خواجو اصفهان ساخته شود . پوترا در زبان مالایی معنی  پادشاه و جایا به معنای والامقام و صاحب قدرت می باشد . در این شهر سعی شده همه چیز مدرن باشد. گردشگران و مسافران تور مالزی در پوتراجایا شهری مدرن را در سرزمین مسلمانان مشاهده خواهند کرد.

پل-پوتراجایا-کوالالامپور