مسجد نگارا کوالالامپور

National Mosque Kuala Lumpur  (masjid negar)

کوالالامپور، پایتخت کشور مالزی و از توریستی شهرهای آن است که در سال میزبان بسیاری از گردشگران است. در کوالالامپور جاذبه های گردشگری بسیاری وجود دارد که سبب شده هر روز به تعداد  مسافران آن اضافه می شود. از نمونه مکان های توریستی که مسافران تور مالزی از آن بازدید می کنند مساجد این شهر است. در این بخش آژانس راه و رسم سفر قصد دارد تا شما را با مسجد نگارا این شهر آشنا کند.

مسجد-نگارا

مسجد نگارا یکی از بزرگترین مساجدی است که در شهر کوالالامپور وجود دارد قدمت آن بیشتر از پنجاه سال است. مسجد نگارا از که میعادگاه مهم مردم برای عبادت کردن می باشد. معماری این مسجد از روی طراحی مساجد کشورهایی مثل ترکیه، ایران و عربستان گرفته شده است و گنبد و مناره آن به گونه ای ساخته شده است که از ویژگی های با ارزش برای گردشگران و علاقه مندان به تور مالزی است. مسجد نگارا، به خاطر استقلال کشور مالزی از دولت انگلستان در مرکز شهر کوالالامپور احداث شد. این مسجد دارای زمینی به وسعت 13 جریب می باشد که در باغ های زیبا بنا شده است. در طراحی مسجد نگارا، نمادهایی از استقلال مالزی دیده می شود و جذابیت ویژه ای به آن داده است.

مسجد-نگارا-کوالالامپور-مالزی

طرح مسجد نگارا  در سال 1957 میلادی برای نشان استقلال مالزی مطرح شد که در آن دوران با مخالفت هایی مواجه شد، ولی سرانجام در سال 1965 میلادی ساخت آن تکمیل شد . این مسجد با مصالح سیمانی ساخته شده است و  به وسیله ی سه معمار حرفه ای که اهل  کشور انگلیس و مالزی به نام های هوارد آشلی ، هشام البکری و بحرالدین کسیم طراحی شد و گنجایش پانزده هزار نمازگزار را یکجا دارد . هنگامی که مسجد نگارا را افتتاح کردند دارای سقف صورتی رنگ بود اما با گذشت زمان هنگامی که آن را در سال 1987 میلادی بازسازی کردند از  کاشی هایی به رنگ سبز و آّبی استفاده کردند.

گنبد مسجد نگارا کوالالامپور با گنبدهای دیگر مساجد اسلامی متفاوت است ، گنبد اصلی این مسجد مثل ستاره 18 قسمتی ساخته شده است که 13 ایالت واقع در مالزی و 5 رکن اصلی از اصولهای اسلامی را نشان میدهد .  در اطراف گنبد اصلی، 48 گنبد کوچک به رنگ سبز نیز موجود است که طرح آن از معماری مسجد مکه گرفته شده است . طراحی مدرن و خاص این مسجد با استفاده از طرح ها و نقاشی های اسلامی با خطوط زیبای آیات قرآن  طراحی شده است ، این مسجد که از مکان های توریستی کشور مالزی محسوب می شود و  دارای یک مناره به ارتفاع  73 متر می باشد است که از نقاط مختلف شهر به سادگی رویت می شود.

مسجد-نگارا-کوالالامپور