مسجد جامع دبی

Dubai Grand Mosque

دبی مهمترین و بزرگترین شهر کشور امارات است که به عروس خاورمیانه معروف است. جاهای دیدنی کشور دبی آنقدر زیاد هستند که زمان زیادی را برای دیدن همه آنها باید صرف کنید. آژانس راه و رسم سفر در این بخش قصد دارد تا به معرفی یکی از جاذبه های دیدنی دبی، به نام مسجد جامع دبی بپردازد، در ادامه با ما همراه باشید.

مکان های مذهبی، بیانگر فرهنگ و آداب و رسوم یک کشور است. در کشورهای اسلامی، مساجد از جاهای مذهبی است. دبی از توریستی ترین شهرها در جهان است که در سال گردشگران زیادی به آن سفر می کنند. در این شهر اسلامی، مساجد بسیاری وجود دارد، یکی از آنها مسجد جامع دبی است.

یکی از ویژگی های خاص مسجد جامع دبی مناره بلند آن است، که در بین مساجد موجود در شهر دبی از همه  بلندتر است. ابن مناره دارای 70 متر ارتفاع می باشد. دیواره های ماسه ای مسجد جامع دبی یک شکل ساده به آن داده است. سقف این مسجد دارای 45 گنبد کوچک و 9 گنبد بزرگ می باشد.

در زمان های قدیم مسجد جامع دبی، یک مکتب خانه ساده بوده است که در سال 1900 میلادی ساخته شد و محل آموزش قرائت قرآن برای کودکان بود که با گذشت زمان در سال 1960 میلادی به مسجد تبدیل شد. لازم به ذکر است که این مسجد یک بار در سال 1998 بازسازی شد. این مسجد گنجایش 1200  نمازگزار را دارد. مانند دیگر مسجد های شهر دبی، البته به غیر از مسجد جمیرا، غیر مسلمان ها اجازه ورود به مسجد جامع را ندارند و فقط می توانند وارد قسمت مناره شوند که در آنجا عکسبرداری نیز آزاد می باشد.

شما می توانید با پوشش مناسب، با تاکسی و یا وسایل نقلیه عمومی به این مسجد بروید که دقیقا در کنار موزه دبی قرار دارد و نزدیک ترین ایستگاه مترو به آن، "آل فهیدی" می باشد. برای اطلاع از بهترین نرخ های تور دبی همراه ما باشید.

اگر قصد سفر به دبی را دارید میتوانید به آژانس راه و رسم سفر مراجعه کنید. آژانس مسافرتی راه و رسم سفر آماده ارائه بهترین خدمات مسافرتی با نازل ترین قیمت برای شما عزیزان می باشد. شما می توانید با انتخاب تور دبی یک سفر به یاد ماندنی برای خود رقم بزنید.