آرامگاه پانتئون پاریس

Tomb of the Pantheon in Paris

پاریس یکی از مکان های مورد علاقه ی مردم برای مسافرت است. مکان‌های دیدنی در شهر پاریس کم نیست اما بعضی از آنها جزو بایدهایی هستند که تمام گردشگران تور پاریس می‌بایست در لیست بازدید خود قرار بدهند. آژانس راه و رسم سفر در این بخش قصد دارد تا به معرفی یکی از جاذبه های دیدنی پاریس، به نام آرامگاه پانتئون بپردازد، در ادامه با ما همراه باشید.

گنبد بزرگ و باشکوه و ستون‌های عظیم پانتئون تجربه متفاوت و جذابی را در میان ساختمان‌های پاریسی به بازدیدکنندگان هدیه می دهد. پانتئون پاریس علاوه بر سبک معماری بی نظیر ارتباطی مستحکمی با تاریخ پر فراز و نشیب پاریس دارد، به طوری که برخی از مهم‌ترین شخصیت‌های تاریخی این کشور در این مکان دفن شده اند.

تاریخچه آرامگاه پانتئون

ساخت آرامگاه پانتئون به زمانی بازمی‌گردد که این بنا یک کلیسای مذهبی بوده است. در سال ۱۷۴۴ لویی پانزدهم به دلیل بیماری خود نذر کرده بود در هنگام بهبودی از بیماری اش كلیسا را به یک ساختمان بزرگتر تبدیل کرد. با اینکه این بازسازی ده سال طول کشید، اما اکنون جزو بهترین های پاریس است. بازسازی کلیسای سنت ژنویو سرانجام در سال ۱۷۹۰ حدودا کمی پس از آغاز انقلاب فرانسه تکمیل شد و نام پانتئون برای این مکان انتخاب گردید تا محل دفن کسانی باشد که جانشان را برای کشور فدا می کنند، پانتئون یعنی همه خدایان. در قرن نوزدهم نیز نام آرامگاه به خود گرفت.

آرامگاه پانتئون در واقع ترکیبی از سبک معماری نئوکلاسیک و گوتیک است. فضای بیرونی سبک نئوکلاسیک به شکل صلیب الهام گرفته از معماری روم باستان است، در حالی که فضای بسیار زیبای داخل آن به سبک گوتیک فرانسه است. نقاشی‌های دیواری، موزائیک‌ها و تابلوها که صحنه‌هایی از تاریخ فرانسه و انقلاب آن را نشان می‌دهند، برای بازدیدکنندگان همانند موزه ای تماشایی است. دور ایوان آن، ۲۴ ستون سبک کورینتی قرار داده شده که از پانتئون شهر رم الگوبرداری شده اند. این سبک معماری به یونان و روم اختصاص دارد و بدنه‌ ستون‌ها باریک و دارای شیارهای طولی هستند. گنبد پانتئون نیز به گنبد کلیسای سنت پاول در لندن شباهت دارد. برای تزئین بالای در نیز از سبک سنتوری استفاده شده و در آن از نقش‌های برجسته با موضوع اساطیر یونان و روم استفاده شده است.

جالب است بدانید تا سال ۱۹۹۵ بانوان در این آرامگاه دفن نمی‌شدند، تا اینکه در سال ۱۹۹۵، سنت شکسته شد و فیزیكدان و شیمیدان ماری كوری در آنجا به خاک سپرده شد. همچنین گنبد پانتئون منظره‌ای بسیار زیبا از شهر را دارد. در حالت کلی، سازه ای خیره‌کننده با نمای نئوکلاسیک این بنا را به بی نظیرترین بناهای پاریس تبدیل کرده است. در بالای چهره‌های حک شده در نمای پانتئون، یک کتیبه وجود دارد و در آن به فرانسوی نوشته شده است: خطاب به بزرگ‌مردان، وطنی سپاس‌گزار. این بنای باشکوه اکنون بخش ثابتی از هر برنامه سفر پاریس است.

اگر قصد سفر به پاریس را دارید میتوانید به آژانس راه و رسم سفر مراجعه کنید. آژانس مسافرتی راه و رسم سفر آماده ارائه بهترین خدمات مسافرتی با نازل ترین قیمت برای شما عزیزان می باشد. شما می توانید با انتخاب تور پاریس یک سفر به یاد ماندنی برای خود رقم بزنید.