طاق پیروزی پاریس

Paris Victory Arch

پاریس یکی از مکان های مورد علاقه ی مردم برای مسافرت است. مکان‌های دیدنی در شهر پاریس کم نیست اما بعضی از آنها جزو بایدهایی هستند که تمام گردشگران تور پاریس می‌بایست در لیست بازدید خود قرار بدهند. آژانس راه و رسم سفر در این بخش قصد دارد تا به معرفی یکی از جاذبه های دیدنی پاریس، به نام طاق پیروزی بپردازد، در ادامه با ما همراه باشید.

دروازه پیروزی یا همان طاق پیروزی در حقیقت یک طاق بسیار بزرگ در شهر پاریس است که یکی از شناخته‌شده‌ترین یادواره‌های تاریخی جهان به‌حساب می‌آید.

طاق پیروزی که به طاق نصرت نیز شهره است، در مرکز میدان شارل دوگل قرار گرفته است و غرب خیابان شانزلیزه به آن منتهی می‌شود؛ خیابانی که پس از مسافتی دو کیلومتری در سمت دیگر خود به میدان کنکورد می‌رسد.

عملیات ساخت این بنا در روز تولد ناپلئون یعنی پانزدهم ماه اوت سال ۱۸۰۶ آغاز شد. تا زمان ازدواج ناپلئون با ماری لوئیز شاهزاده اتریشی در سال ۱۸۱۰، تنها قسمت‌هایی از پی‌ریزی بنا انجام شده بود. به پاس ورود ملکه جدید به پاریس یک نمونه چوبی در ابعاد واقعی از طاق پیروزی ساخته و نمای این سازه‌ی چوبی با نقاشی‌های کشیده شده برروی پارچه پوشیده شد. ساخت این نمونه چوبی به شالگرَن فرصت داد تا بتواند تغییرات کوچکی را در طراحی بنای اصلی به‌وجود آورد.

این دروازه که ۵۰ متر ارتفاع و ۴۵ متر عرض دارد، توسط ژان فرانسوا تِرِز شالْگرَن طراحی شده است. این بنا در یک میدان دایره‌ای شکل قرار گرفته است که دوازده خیابان به آن ختم می‌شود.

طاق پیروزی تا به امروز به‌عنوان یک نماد منحصر به‌فرد، نه‌ تنها به مردم فرانسه بلکه به‌ تمامی مردم جهان خدمت کرده است. تابوت بسیاری از مشاهیر فرانسه مانند ویکتور هوگو و فردیناند فوش پیش از خاکسپاری برای مدتی در زیر این طاق قرار گرفته است.

طاق-پیروزی-پاریس

اگر قصد سفر به پاریس را دارید میتوانید به آژانس راه و رسم سفر مراجعه کنید. آژانس مسافرتی راه و رسم سفر آماده ارائه بهترین خدمات مسافرتی با نازل ترین قیمت برای شما عزیزان می باشد. شما می توانید با انتخاب تور پاریس یک سفر به یاد ماندنی برای خود رقم بزنید.