خیابان شانزلیزه پاریس

Champs Elysees, Paris

پاریس یکی از مکان های مورد علاقه ی مردم برای مسافرت است. مکان‌های دیدنی در شهر پاریس کم نیست اما بعضی از آنها جزو بایدهایی هستند که تمام گردشگران تور پاریس می‌بایست در لیست بازدید خود قرار بدهند. آژانس راه و رسم سفر در این بخش قصد دارد تا به معرفی یکی از جاذبه های دیدنی پاریس، به نام خیابان شانزلیزه بپردازد، در ادامه با ما همراه باشید.


خیابان شانزلیزه، شناخته ترین خیابانی است که در شهر پاریس موجود است که شهرت آن جهانی است و هر ساله تعداد زیادی از گردشگران در هنگام سفر به فرانسه،بازدید از این خیابان را در لیست برنامه هایشان جا میدهند. خیابان شانزلیزه شهر پاریس از میدان کنکورد شروع می شود و تا میدان شارل‌ دوگل ادامه دارد.در فرهنگ لغت فرانسه معنی کلمه شانزلیزه، راه الیزه می باشد.

نماد اصلی خیابان شانزلیزه، طاق پیروزی (نصرت) می باشد، در این خیابان رستوران و کافه تراس‌ ، بوتیک‌، سینما و .... وجود دارد که سبب شده به زیبایی و شهرت شانزلیزه بیافزاید. در شب کریسمس این خیابان را چراغانی و تزیین می کنند که به زیبایی آن اضافه می کند و یک تصویر شگفت انگیز را ایجاد می کند.

خیابان شانزلیزه پاریس تا سال 1616 میلادی فقط از مغازه و باغ تشکیل شده بود اما بعدها با نظر همسر پادشاه فرانسه یک بلوار با درخت هایی بلند در ادامه خیابان قرار گرفت و با گذشت زمان دیگر پادشاهان و معمارها این کار را ادامه دادند تا سرانجام این بلوار تکمیل شد و امروزه تبدیل به جاذبه گردشگری پاریس شد.

خیابان-شانزلیزه-پاریس-فرانسه

خیابان شانزلیزه در سال 1828 میلادی به تدریج به یکی از نمادهای شهر پاریس تبدیل شد و محیط باغ‌گونه با تغییراتی همراه بود. در زمان حکومت دوران ناپلئون سوم نهایت جذابیت و تغییرهای این خیابان بود که باعث شد فواره‌ها، عابرگذرها و همچنین روشنایی شانزلیزه مجهز شود تا اینکه امروزه زیباترین خیابان جهان می باشد. شانزلیزه در منطقه هشت شهری واقع است و باغ‌ های تویلری و موزه لوور در ورودی شرقی و طاق نصرت در ورودی غربی آن قرار دارند. طی چندین سال خیابان شانزلیزه پاریس میزبان بزرگ‌ترین جشن‌های فرهنگی فرانسه از جمله  نمایشگاه جهانی در سال 1855 میلادی بود که از سال 1970 میلادی، قسمتی از مسیر تور دوچرخه‌سواری فرانسه است که دوچرخه‌سواران در انتهای مسیر در بین جمعیت  از آنجا گذر می‌کنند و مراسم پایانی را جشن می‌گیرند.

خیابان-شانزلیزه-پاریس

اگر قصد سفر به پاریس را دارید میتوانید به آژانس راه و رسم سفر مراجعه کنید. آژانس مسافرتی راه و رسم سفر آماده ارائه بهترین خدمات مسافرتی با نازل ترین قیمت برای شما عزیزان می باشد. شما می توانید با انتخاب تور پاریس یک سفر به یاد ماندنی برای خود رقم بزنید.