برج‌های دوقلوی پتروناس کوالالامپور

The Petronas Towers

در ناحیه جنوب شرقی آسیا کشور مالزی قرار گرفته است . این کشور از جاذبه های گردشگری و همچنین امکانات تفریحی بسیاری برخوردار است که در بین توریستها و دوست داران جنوب شرقی آسیا محبوب شده است. پایتخت مالزی ، شهر کوالالامپور است که از توریستی ترین شهرهای مالزی محسوب می شود و در بین گردشگران و علاقه مندان به تور مالزی بسیار محبوب است. کوالالامپور دارای مکان های دیدنی و تفریحی فراوانی است. در این مقاله آزانس مسافرتی راه رسم سفر شما را با یکی از جاذبه های گردشگری کوالالامپور آشنا میکند.

برج‌-دوقلوی-پتروناس-کوالالامپور

برج های دوقلو پتروناس، از معروف ترین جاذبه های گردشگری کوالالامپور است که بعد از توافق کشور مالزی ، اعضای پتروناس و شرکت ملی نفت با یکدیگر تصمیم به ساخت ان گرفتند. این برج که از نظر ارتفاع در مقایسه با برج ویلیس شیکاگو  بلند تر است به یک نماد برای کشور مالزی تبدیل شده است. طرح این برج ها در سال 1992 میلادی توسط معماری به اسم سزار پلی با کمک همکارانش داده شد که مورد قبول دولت مالزی واقع شد. عملیات گودبرداری برج های دوقلو پتروناس شهر کوالالامپور ما می سال 1993 میلادی شروع شد که در عمقی به طول سی متر انجام گرفت. طبق آمار به دست آمده نزدیک به 500 کامیون مواد داخل زمین را به خانه بازیافت انتقال می دادند  که بلندترین و طولانی ترین بتن ریزی در تاریخ کشور مالزی شده است که نزدیک به 13،200 مترمکعب بتن در زمان 54 ساعت برای هر برج در گودال  30 متری ریخته می شد. برای ساخت این برج 104 ستون فلزی تعیین شده بود، به گونه ای که حداقل لرزش را در هنگام وقوع زلزله از خود نشان دهد. ساخت برجهای دوقلوی پتروناس مالزی تا سال 1994 میلادی به ادامه داشت که بعد از تعدادی آزمایش های سخت و شبیه سازی کردن هنگام  باد و طوفان و... مرحله احداث شروع شد. که در اواخر ماه ژوئن سال 1998 میلادی ، عملیت ساخت آن اتمام یافت.

از جذابیت های این برج وجود یک پل در طبقات 41-42 است که دلیل آن استقامت بیشتر برج در برابر باد و طوفان می باشد. برج های دوقلو پتروناس کوالالامپور در روزهای سه شنبه تا یکشنبه جهت ارائه خدمات و بازدید علاقه مندان از ساعت 9 صبح تا 11 شب باز است . نکته قابل ذکر این است که این برج  روزهای دوشنبه و همچنین روزهای جمعه از ساعت 1 ظهر الی 2:30 تعطیل می باشد. مدت زمانی که برای دیدن از برج های دوقلو پتروناس در نظر گرفته شده 45 دقیقه الی 1 ساعت برای هر گروه می باشد.

برج‌-دوقلوی-پتروناس-کوالالامپور-مالزی