برج العرب دبی

Burj Al Arab Dubai

دبی مهمترین و بزرگترین شهر کشور امارات است که به عروس خاورمیانه معروف است. جاهای دیدنی کشور دبی آنقدر زیاد هستند که زمان زیادی را برای دیدن همه آنها باید صرف کنید. آژانس راه و رسم سفر در این بخش قصد دارد تا به معرفی یکی از جاذبه های دیدنی دبی، به نام برج العرب بپردازد، در ادامه با ما همراه باشید.

برج العرب، نام یک هتل لوکس و مجلل در دبی است. این سازه‌ مجلل و عظیم با ۳۲۱ متر ارتفاع، عنوان هفتمین هتل بلند جهان را یدک می‌کشد. این سازه بر روی جزیره‌ای مصنوعی در ۲۸۰ متری ساحل جمیرا ساخته شده است و معماری آن الهام گرفته از بادبان کشتی است.

در طول قرن‌ها شغل اصلی افراد ساکن آن منطقه (دبی کنونی) ماهی‌گیری در دریای خلیج فارس بود و این کار را نیز غالبا با کشتی‌های بادبانی مخصوصی انجام می‌دادند، به همین دلیل از آن‌جایی که برج العرب کنونی، در مجاورت دریای خلیج فارس و در کنار ساحل حمیرا ساخته شده است، نمای آن به شکل بادبان یک کشتی طراحی شده است!

در ارتفاع ۲۱۰ متری این برج، سکوی مخصوص فرود بالگرد به منظور رفت و آمد سیاست‌مداران و افراد مشهور ساخته شده است، که البته در طول سالیان مختلف شاهد وقایع جالب بسیاری بوده است

برج العرب اکنون هفتمین هتل مرتفع جهان است، این برج در زمان آغاز ساخت، بلندترین هتل جهان بود، اما در سال‌های اخیر با پیشرفت تکنولوژی و فراگیرترشدن هتل‌سازی به خصوص در دبی، برج العرب اکنون در رده‌ی هفتم مرتفع‌ترین هتل‌های جهان قرار گرفته است. البته بسیاری از هتل‌هایی که در لیست نامشان بالاتر از برج العرب قرار گرفته است، کاربرد اداری نیز دارند. اگر تنها و تنها ملاک هتل بودن را مدنظر قرار دهیم، برج العرب سومین هتل بلند جهان است

اگر قصد سفر به دبی را دارید میتوانید به آژانس راه و رسم سفر مراجعه کنید. آژانس مسافرتی راه و رسم سفر آماده ارائه بهترین خدمات مسافرتی با نازل ترین قیمت برای شما عزیزان می باشد. شما می توانید با انتخاب تور دبی یک سفر به یاد ماندنی برای خود رقم بزنید.