برج مایدن استانبول

Istanbul Maiden Tower

استانبول، یکی شهرهای دیدنی و توریستی ترکیه و یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در سراسر دنیاست و به دلیل هزینه های نسبتا کم و اشتراک فرهنگی و غذایی با ما، اولین انتخاب ایرانی ها برای سفر خارجی به حساب می آید. آژانس راه و رسم سفر در این بخش قصد دارد تا به معرفی یکی از جاذبه های دیدنی استانبول، به نام برج مایدن بپردازد، در ادامه با ما همراه باشید.

برج مایدن که با نام های برج لئاندر، برج لیندر و برج دختر استانبول نیز شناخته می شود ، از جمله مکان های دیدنی این شهر قدیمی بوده و داستانی تلخ را در دل خود جای داده است.

جالب است بدانید که نزدیکترین فاصله برج مایدن از ساحل 200 متر است و به همین دلیل هم امکان دسترسی به آن بدون استفاده از قایق یا کشتی وجود ندارد . درباره زمان دقیق ساخت برج دختر استانبول اطلاعات دقیقی در دسترس نیست، به طوری که برخی آن را متعلق به قرن یازدهم و برخی دیگر قرن چهارم می دانند.

در هر صورت اطمینان داریم برج مایدن استانبول (قسطنطنیه سابق در زمان بیزانس) حداقل 300 الی 400 سال از امپراطوری بیزانس را نیز دیده است . در زمان تلاش ارتش عثمانی به منظور تسخیر منطقه، برج لیندر استانبول تخریب شد. در ادامه دولت یک سازه چوبی را جایگزینش کرد، سازه ای که نزدیک به 400 سال بعد آتشی به جانش افتاد و باز هم نابود شد. پس می توان گفت سازه 9 متری که اکنون مشاهده می کنیم دقیقا همان چیزی نیست که در زمان امپراطوری بیزانس ساخته شده بود، اما این موضوع چیزی از ارزش های تاریخی برج مایدن استانبول کم نمی کند. در سال 1857 یک فانوس روی برج قرار گرفت.

وجود این که برج مایدن بارها بازسازی شده و یک بنای ضعیف بسیار قدیمی نیست، درون آن رستوران هایی ایجاد شده است. وجود تعدادی موزه داخل برج مایدن استانبول از دیگر مزیت های 200 متر سفر در دل تنگه بسفر برای رسیدن به آن است. برخی از این موزه ها از بازدیدکنندگان ورودی دریافت نمی کنند.

اگر قصد سفر به استانبول را دارید میتوانید به آژانس راه و رسم سفر مراجعه کنید. آژانس مسافرتی راه و رسم سفر آماده ارائه بهترین خدمات مسافرتی با نازل ترین قیمت برای شما عزیزان می باشد. شما می توانید با انتخاب تور استانبول یک سفر به یاد ماندنی برای خود رقم بزنید.