ویزای چین

" مدارک مورد نیاز ویزای چین"

 

چین کشوریست تاریخی در قاره آسیا که پایتخت آن پکن بوده است. شهر پکن به دلیل داشتن بناهای تاریخی و تاریخچه معروف و باستانی‌اش، از مقاصد اصلی گردشگران خارجی به شمار می رود.

از شهرهای زیبا و توریستی چین می توان شهرهای گوانجو و هانگژو را نام برد. شانگهای و هنگ کنگ نیز شهرهای صنعتی و تجاری این کشور محسوب می شوند.

دیوار چین که یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری دنیا محسوب می شود؛ در گذشته به عنوان سد محفاظتی از مرزهای کشور در برابر دشمن به طول ۷۳۰۰ کیلومتر استفاده می شده است.

تمام ایرانیانی که می‌خواهند به چین سفر کنند باید ویزای چین را داشته باشند. شرایط دریافت ویزای چین برای شهروندان کشورهای مختلف متفاوت است.

ویزای چین چندین نوع دارد و بسته به هدف از سفر، باید ویزای متناسب را طبق قوانین جدید ویزای چین انتخاب کرد. ویزای توریستی، ویزای تجاری، ویزای تحصیلی، ویزای ترانزیت و … از جمله انواع ویزای های چین می باشند. برای آگاهی از هزینه، مدارک و مدت زمان صدور ویزای توریستی و تجاری چین با آژانس راه و رسم سفر همراه باشید.

 

ویزای توریستی چین:

متقاضیانی که تنها با هدف گردشگری و یا دیدار با اعضای خانواده به این کشور پهناور سفر می کنند ، نیازمند ویزای توریستی چین هستند. ویزای چین چندین نوع دارد و بسته به هدف سفر، باید ویزای متناسب را طبق قوانین جدید ویزای چین انتخاب کرد.

 

نحوه اقدام ویزای توریستی چین

ویزای توریستی چین به 2 صورت گروهی و انفرادی اقدام می شود که برای دریافت ویزا به هر دو صورت باید به آژانس مسافرتی، درخواست ویزای خود را ارائه دهید. در ویزای گروهی بعد از ارائه مدارک، منتظر صدور ویزا از سمت سفارت چین می شوید ولی در ویزای انفرادی پس از ارائه مدارک مورد نیاز و تایید مدارک در سفارت، آژانس اقدام کننده برای شما وقت مصاحبه در سفارت را هماهنگ می کند و باید در زمان مشخص برای مصاحبه و چهره نگاری به سفارت چین بروید.

 

مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی چین

_ اصل پاسپورت با حداقل 7 ماه اعتبار

_ فرم پر شده جهت اطلاعات شخصی مسافر

_ 2 قطعه عکس 4*6 تمام رخ، زمینه سفید

_ تمکن مالی به دلار به زبان انگلیسی برای هر نفر (ویزای گروهی 150 میلیون – ویزای انفرادی 300 میلیون)

_ دعوتنامه توریستی (این دعوتنامه توسط آژانس برای مسافر تهیه می‌شود و جزو مدارک تحویل سفارت داده خواهد شد.)

 

مدت زمان اعتبار و صدور ویزای توریستی چین

_ مدت زمان جوابدهی به درخواست ویزا 4 روز کاری می باشد و تا مدت زمان 90 روز معتبر هستند اما بیشتر از 30 روز اجازه اقامت داده نمی شود؛ در صورت اقامت بیش از این مدت باید برای تمدید ویزا اقدام کرده و در صورت واجد شرایط بودن از نظر سفارت، ویزا تمدید خواهد شد.

_ ویزای انفرادی برای ایرانیان، به صورت لیبل در پاسپورت صادر می‌شود.

 

 

ویزای تجاری چین:

در دهه های اخیر افراد بسیاری از سراسر جهان به قصد تجارت به چین رفت و آمد می کنند. برای این دسته از افراد ویزای نوع تجاری صادر می گردد. این نوع ویزا در گروه ویزاهای کوتاه مدت است. ویزای چین از نوع تجاری با مدت اعتبار سه ماه و اجازه ی اقامت برای یک ماه صادر می گردد که برای فعالیت ها و داد و ستدهای تجاری کافی است. اگر فردی بخواهد مدت زمان بیشتری را با این ویزا در چین سپری کند باید مدارکی برای توجیه زمان اقامت خود ارائه نماید.

 

نحوه اقدام ویزای تجاری چین

برای دریافت ویزا تجاری چین، به آژانس مسافرتی درخواست ویزای خود را ارائه دهید و پس از ارائه مدارک مورد نیاز و تایید مدارک در سفارت، آژانس اقدام کننده برای شما وقت مصاحبه در سفارت را هماهنگ می کند و باید در زمان مشخص برای مصاحبه و چهره نگاری به سفارت چین بروید.

 

مدارک لازم برای اخذ ویزای تجاری چین

_ اصل و کپی پاسپورت با حداقل 7 ماه اعتبار

_ فرم پر شده جهت اطلاعات شخصی مسافر

_ 2 قطعه عکس 4*6 تمام رخ، زمینه سفید

_ دعوتنامه از شرکت میزبان (دعوتنامه‌ها 2 نوع هستند، دعوتنامه بارکددار که همان دعوتنامه‌های دولتی است و دعوتنامه هایی که بر اساس لایسنس شرکت یا همان جواز کسب شرکت صادر می‌شود. هر دو این دعوتنامه‌ها باید از سوی شرکت دعوت کننده خطاب به کنسولگری کشور مقصد صادر گردد.)

_ تمکن مالی به زبان انگلیسی برای هر نفر بالای 5000 دلار (ارائه تمکن مالی برای افرادی که با دعوتنامه دولتی اقدام میکنند الزامی نیست.)

 

مدت زمان اعتبار و صدور ویزای تجاری چین

مدت زمان جوابدهی به درخواست ویزا 7 روز کاری می باشد و تا مدت زمان 90 روز معتبر هستند اما بیشتر از 30 روز اجازه اقامت داده نمی شود.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان فروش راه و رسم سفر در شرکت تماس حاصل نمایید.

021-45246