تور کوالالامپور

تور کوالالامپور

کوالالامپور

شهر کوالالامپور پایتخت مالزی، از زیباترین شهرهای جنوب شرقی آسیا با جاذبه های گردشگری متنوع توانسته در لیست انتخابی گردشگران مختلف قرار بگیرد. کوالالامپور در ایالت سلانگور واقع شده است و مستقیما زیر نظر دولت مالزی قرار دارد. در این نوشتار با جاذبه های کوالالامپور و شرایط سفر به مالزی آشنا خواهیم شد.

سفر به کوالالامپور با راه و رسم سفر

پایتخت مالزی با وسعت 24.365 متر مربع از کلان شهرهای جنوب شرقی آسیا است و با جاذبه هایی نظیر برج های دوقلوی کوالالامپور، موزه های مختلف از جمله موزه اسلامی و پارک آبی از مقاصد محبوب گردشگری در آسیا شناخته می شود. قدمت این شهر چیزی نزدیک به 200 سال است و در اواخر سال 1850 بنا شد، اما با همین قدمت کوتاه جاذبه های آن به قدری متعدد و دیدنی است که گردشگری در مالزی را به استانداردهای جهانی نزدیک کرده است. آسان ترین راه سفر به مالزی و شهر کوالالامپور با تور کوالالامپور و از طریق هوایی است. فرودگاه این شهر در جنوب قرار دارد و فاصله آن تا خود شهر 50 کیلومتر است و دسترسی به آن راحت است. این فرودگاه که یکی از شلوغ ترین پایانه های مسافری در جنوب شرقی آسیا است علاوه بر ایر آسیا و مالزی ایرلاین، از دیگر ایرلاین های معتبر نیز پرواز دارد. برای سفر به این کشور زیبا شما باید پاسپورتی با اعتبار بیش از 6 ماه داشته باشید و حتما برای اخذ ویزا درخواست دهید. برای سهولت سفر به مالزی از آژانس مسافرتی کمک بگیرید و بنابر بودجه ای که دارید پکیج های مختلف تور را انتخاب کنید، تا همراه با تور لیدر آشنا به شهر، سفری خوش را تجربه کنید.

آب و هوای کوالالامپور

پایتخت مالزی با جاذبه های متعددی توانسته در سال های اخیر به یکی از کشورهای مورد علاقه گردشگران تبدیل شود. این جاذبه ها شامل برج های دوقلو، آکواریوم و پارک آبی و موزه های متعدد در سطح شهر است. برج های دوقلوی کوالالامپور یا برج های پتروناس از بلندترین و معروف ترین آسمان خراش های جهان هستند که به نماد کشور مالزی تبدیل شده اند. این آسمان خراش در 88 طبقه و در دهه 80 میلادی بنا شد، و از طریق مرکز خرید سویا به هم متصل شده اند. این برج ها در نزدیکی نمایشگاه klcc قرار دارند که گاه به اشتباه به همین نام شناخته می شوند.یکی از محبوب ترین جاذبه های شهر کوالالامپور به ویژه برای خانواده ها پارک آبی کوالالامپور است. این پارک زیبا بازیِ مشهور و هیجان انگیزی به نام مانسون دارد که شامل تونل آبی است و فرد می تواند با سرعت 60 کیلومتر در ساعت روی آب سر بخورد.

جاذبه های توریستی شهر کوالالامپور

پایتخت مالزی با جاذبه های متعددی توانسته در سال های اخیر به یکی از کشورهای مورد علاقه گردشگران تبدیل شود. این جاذبه ها شامل برج های دوقلو، آکواریوم و پارک آبی و موزه های متعدد در سطح شهر است. برج های دوقلوی کوالالامپور یا برج های پتروناس از بلندترین و معروف ترین آسمان خراش های جهان هستند که به نماد کشور مالزی تبدیل شده اند. این آسمان خراش در 88 طبقه و در دهه 80 میلادی بنا شد، و از طریق مرکز خرید سویا به هم متصل شده اند. این برج ها در نزدیکی نمایشگاه klcc قرار دارند که گاه به اشتباه به همین نام شناخته می شوند. یکی از محبوب ترین جاذبه های توریستی کوالالامپور به ویژه برای خانواده ها پارک آبی است. این پارک زیبا بازیِ مشهور و هیجان انگیزی به نام مانسون دارد که شامل تونل آبی است و فرد می تواند با سرعت 60 کیلومتر در ساعت روی آب سر بخورد.

بهترین غذاهای کوالالامپور

اگر با طعم های جنوب شرقی آسیا راحت هستید، در سفر به مالزی حتما برنج دودی و لوبیا شیرین را امتحان کنید. دیگر غذای مشهور مالزی کانتونی است که با گوشت حلال طبخ می شود. لازم به ذکر است به دلیل اکثریت مسلمان مالزی، بیشتر غذاهای این کشور با گوشت حلال طبخ می شود

هتل های شهر کوالالامپور

کوالالامپور توانسته در سال های اخیر به خوبی در صنعت گردشگری پیشرفت کند و دارای زیرساخت های اقامتی متعددی باشد. یکی از این هتل های مشهور رامادا پتالینگ جایا است که در قلب شهر واقع شده است و به مکان های مشهور دسترسی راحتی دارد، با سالن ورزشی و بدنسازی، فروشگاه های متعدد و رستوران های بسیار در بین گردشگران محبوب است. از دیگر هتل های کوالالامپور می توان به هتل ایمپیاناklcc، هتل مُو و هتل مَجِستیک اشاره کرد.

گردش در کوالالامپور

موزه هنرهای اسلامی کوالالامپور بزرگترین موزه اسلامی در جهان است که با گردش در آن می توان با فرهنگ و تاریخ اسلام آشنا شد. همچنین اگر اهل موزه های تاریخی هستید، موزه ملی کوالالامپور را از دست ندهید که با عکس های کهن و گنجینه ای که دارد شما را با بخشی از تاریخ مالزی آشنا خواهد کرد.

بایدها و نبایدها در کوالالامپور

در سفر به این کشور زیبا برخی قوانین را مد نظر قرار دهید:
اکثریت مردم مالزی مسلمان هستند، در سفر به این کشور زیبا به قوانین، دین و سنت های مردم بومی احترام بگذارید. از مراکز نظامی و دولتی عکسبرداری نکنید و اگر به عکاسی از مردم عادی علاقه دارید، حتما پیش از آن اجازه بگیرید. با انگشت به چیزی و یا کسی اشاره نکنید، زیرا در فرهنگ مالزیایی توهین تلقی می شود. مجازات قاچاق مواد در مالزی اعدام است، هرگز وارد مسائل این چنینی و یا حتی مصرف تفریحی مواد در این سفر نشوید. در مجموع، مالزی را باید در زمره کشورهای زیبای آسیا دانست، به این کشور دیدنی سفر کنید و از آن لذت ببرید.