دریاچه لیسی تفلیس

Lisi Lake Tbilisi

تفلیس شهریست که سفر به آن مثل وارد شدن در دل قصه‌های شاه پریان است. جاهای دیدنی تفلیس هم مثل تاریخش، منحصربه فرد هستند و شاید نمونه آن در هر جایی گیرتان نیاید. آژانس راه و رسم سفر در این بخش قصد دارد تا به معرفی یکی از جاذبه های دیدنی تفلیس، به نام دریاچه لیسی بپردازد، در ادامه با ما همراه باشید.

دریاچه لیسی از جاذبه های دیدنی شهر تفلیس، ازمناطق تفریحی در قلمرو تفلیس و راحت ترین مکان برای گذراندن اوقات فراغت برای ساکنان شهر و گردشگران است. دریاچه دارای شرایط آب و هوایی مطلوب و آب گرم است و تقریبا 100 متر بالاتر از محله های سطح شهر تفلیس، در فاصله چند دقیقه دورتر از مرکز شهر است.

مساحت دریاچه لیسی حدود 0.47 کیلومتر مربع است، حجم ذخیره آب آن حدود 16 کیلومتر مربع است، حداکثر عمق دریاچه لیسی 4 متر است. کناره های دریاچه به جز چند بخش به طور متوسط ​​کج شده و شرایط مطلوبی را برای شنا کردن ایجاد می کنند. این دریاچه از آب باران، برف و آب زیرزمینی تغذیه می کند. در فصل تابستان دمای آب تا 28 درجه سانتیگراد می رسد، در حالی که در فصل زمستان، باندهای یخی به طور مرتب ظاهر می شوند.

توسعه این دریاچه در سال 1937 آغاز شد. در اطراف دریاچه تا 1400 گونه مختلف پوشش گیاهی کاشته شد و محیط اطراف دریاچه سبز شد. دریاچه لیسی امروزه یکی از محبوب ترین مناطق تفریحی و گردشی شهر است.

در سال 2007، در مجاورت دریاچه، یک محوطه جدید که شامل یک زمین 31 هکتاری است، افتتاح شد که جایگاهی برای دوستداران اسب سواری است.

تفریحات زیادی رو می تونید در کنار این دریاچه تمیز داشته باشید، از دوچرخه سواری و آفتاب گرفتن در کنار دریاچه تا ماهی گیری و شنا در دریاچه لیسی تفلیس. حتی اگر پیگیر باشید می تونید کمی آن طرف تر اسب دوانی را پیدا کنید و این تفریح رو هم تجربه کنید.

در کنار دریاچه لیسی تخت هایی برای آفتاب گرفتن می تونید کرایه کنید و اگر هوس امتحان غذاهای گرجی به سرتون زد در کنار دریاچه، رستوران های شیک و زیبایی هم هست که می تونید در یک فضای سبز این لذت رو هم بچشید.

اگر قصد سفر به گرجستان را دارید میتوانید به آژانس راه و رسم سفر مراجعه کنید. آژانس مسافرتی راه و رسم سفر آماده ارائه بهترین خدمات مسافرتی با نازل ترین قیمت برای شما عزیزان می باشد. شما می توانید با انتخاب تور تفلیس یک سفر به یاد ماندنی برای خود رقم بزنید.