کلیسای لا سئو بارسلونا

Church of La Seo Barcelona

شهر بارسلونا با جاذبه های دیدنی که دارد و امکانات رفاهی که برای مسافران فراهم کرده است، سالانه پذیرای تعداد بی شماری گردشگر و علاقه به تور اسپانیا می باشد. آژانس راه و رسم سفر در این بخش قصد دارد تا به معرفی یکی از جاذبه های گردشگری بارسلونا به نام کلیسا ساگرادا فامیلیا بپردازد، در ادامه با ما همراه باشید.

کلیسا-لاسئو-بارسلونا

نام این کلیسا از سن یولالیا (Eulalia) گرفته شده و نام رسمی آن، کلیسای صلیب مقدس و سن یولالیا (Catedral de la Santa Creu i Santa Eulalia) می‌باشد؛ ولی معمولا لا سئو هم نامیده می‌شود.

در طی امپراطوری روم در سال 343 پس از میلاد، در محل کنونی همین کلیسا یک کاخ پادشاهی ساخته شد. اما در سال ۹۸۵، این کاخ توسط دشمنان روم نابود شد. حکمران کاتالان با نام رامون برنگئور اول (Ramón Berenguer I) که در زمان به قدرت رسیدن در سال ۱۰۳۵ میلادی تنها یازده سال سن داشت، دستور ساخت این کلیسا را صادر کرد که در خلال سال‌های ۱۰۴۶ و ۱۰۵۸ به سبک رومی بنا شد. یک نمازخانه نیز در میان سال‌های ۱۲۵۷ و ۱۲۶۸ ساخته و سپس به آن ملحق شد.

نمای ساختمان کلیسای لا سئو

این کلیسا ۹۳ متر طول و ۴۰ متر عرض دارد. برج‌های هشت ‌ضلعی آن نیز هر یک ۵۰ متر ارتفاع دارند. آنها در میان سال‌های ۱۳۸۶ و ۱۳۹۳ میلادی ساخته شدند. ارتفاع گنبد سالن اصلی کلیسا هم ۷۰ متر است. قسمت ورودی اصلی به کلیسا که مملو از مجسمه است، یادآور کلیساهای بزرگ فرانسوی است.

فضای داخلی، شامل یک راهروی مرکزی است که دارای پنجره‌های بزرگ و شیشه‌های رنگی قرن پانزدهمی است. این راهرو از بیست و هشت ردیف صندلی تشکیل شده است. مقبره کانت رامون برنگئور اول و همسرش هم در آنجا قرار دارد. یکی از نکات جالب در داخل این کلیسا، سردابه‌ای است که در زیر محراب قرار دارد و تابوت سانتا یولایلا در آن نهاده شده است. این کلیسا همچنین یک جایگاه برای گروه کر دارد که در مرکز راهرو واقع است و با نقش‌های برجسته که بیانگر زندگی سانتا یولالیا هستند، تزئین شده است.

شهرت این کلیسا، به خاطر راهروی سرپوشیده قرن چهاردهمی آن است. یک حیاط مرکزی هم که با ایوان ستون‌ دار بسیار زیبای گوتیک تزئین شده، در آنجا دیده می‌شود. همیشه سیزده غاز در این حیاط دیده می‌شوند. هر غاز، نماینده یک سال زندگی سانتا یولالیای شهید است. گفته می‌شود یولالیا دختری جوان بوده که در قرن چهارم میلادی و توسط رومی‌ها به خاطر عقاید مذهبی‌اش تا سرحد مرگ شکنجه شده است. این راهرو همچنین شامل موزه‌ای کوچک و آثار هنری ارزشمند مربوط به آیین نیایش کلیسا است.

اگر قصد سفر به بارسلونا را دارید میتوانید به آژانس راه و رسم سفر مراجعه کنید. آژانس مسافرتی راه و رسم سفر آماده ارائه بهترین خدمات مسافرتی با نازل ترین قیمت برای شما عزیزان می باشد. شما می توانید با انتخاب تور بارسلونا یک سفر به یاد ماندنی برای خود رقم بزنید.