موزه پیکاسو بارسلونا

Picasso Museum Barcelona

شهر بارسلونا با جاذبه های دیدنی که دارد و امکانات رفاهی که برای مسافران فراهم کرده است، سالانه پذیرای تعداد بی شماری گردشگر و علاقه به تور اسپانیا می باشد. آژانس راه و رسم سفر در این بخش قصد دارد تا به معرفی یکی از جاذبه های گردشگری بارسلونا به نام موزه پیکاسو بپردازد، در ادامه با ما همراه باشید.

در شهر بارسلونا معروف ترین موزه ای که وجود دارد، موزه پیکاسو می باشد در آن اولین آثارهای پیکاسو وجود دارد و در لیست مکان های گردشگری بارسلونا می باشد. پابلو پیکاسو اهل شهر مالاگا است که از شهرهای جنوب کشور اسپانیا می باشد. خانواده پیکاسو در سال 1895 میلادی به شهر بارسلون نقل مکان کردند و پیکاسو تا سال 1904 میلادی در آنجا زندگی کرد. پدر پیکاسو معلم هنر بود و دوران کودکی پیکاسو به تحصیل هنر در شهر  مالاگا گذشت، ولی تاثیر گذارترین سالهای زندگی اش را در بارسلون به سر گذراند. پیکاسو، خود را اهل شهر بارسلون می دانست و سال‌های ابتدایی زندگی خود به عنوان نقاش در بارسلونا بود و اولین نمایشگاه‌های نقاشی های خود را در این شهر برگزار کرد.

نقاشی‌ها و تابلوهای معروف پیکاسو در شهر بارسلون موجود نیست ، ولی آثاری منحصر به فرد و خاص از 4000  اثر از آثار هنری آن با طرح‌ها و نقش‌های اولیه بر روی بوم‌های اولیه را می توانید در موزه پیکاسو مشاهده کنید. بازدید از این آثار بیانگر مسیر پیشرفت قابل توجه پیکاسو از یک هنرآموز معمولی به بهترین و محبوب‌ترین هنرمند در دنیا می باشد. این موزه در چندین عمارت باشکوه و مجلل گوتیک در محله بورن در شهر قدیم بارسلون واقع شده است.

پابلو پیکاسو به عنوان یکی از بنیان‌گذاران مکتب کوبیسم، یکی از تأثیرگذارترین هنرمندان قرن بیستم به حساب می‌آید. با قانون‌شکنی‌های او از واقع‌گرایی و دید عمیقش در روانشناسی و احساسی که در یک نقاشی سرمایه‌گذاری می‌نمود، پیکاسو فصل جدید را در هنر مدرن آغاز کرد. آثار او را اغلب به دوره‌های مختلف تقسیم می‌کنند و این دوره‌ها همگی متمایز و برای درک دیدگاه کلی هنرمند به یک اندازه ارزشمند هستند.

موزه پیکاسوی بارسلونا در ۹ مارس سال ۱۹۶۳ درهایش را به روی عموم بازگشایی کرد و نامش مجموعه «سابارتِس» (Sabartés) بود. اولین بخش گسترش موزه اشغال اولین کاخ از ۵ عمارتی بود که در نهایت کل موزه را تشکیل دادند. در سال ۱۹۷۰ مجموعه‌ای از ۹۲۰ اثر در زمان حیات پیکاسو توسط خودش به موزه اهدا شدند. این افزایش تعداد آثار، موزه را مجبور به گسترش و توسعه ساختمان کرد.

اگر قصد سفر به بارسلونا را دارید میتوانید به آژانس راه و رسم سفر مراجعه کنید. آژانس مسافرتی راه و رسم سفر آماده ارائه بهترین خدمات مسافرتی با نازل ترین قیمت برای شما عزیزان می باشد. شما می توانید با انتخاب تور بارسلونا یک سفر به یاد ماندنی برای خود رقم بزنید.