موزه ملی هنر کاتالونیا بارسلونا

Museu Nacional d'Art de Catalunya

شهر بارسلونا با جاذبه های دیدنی که دارد و امکانات رفاهی که برای مسافران فراهم کرده است، سالانه پذیرای تعداد بی شماری گردشگر و علاقه به تور اسپانیا می باشد. آژانس راه و رسم سفر در این بخش قصد دارد تا به معرفی یکی از جاذبه های گردشگری بارسلونا به نام موزه ی ملی هنر کاتالونیا بپردازد، در ادامه با ما همراه باشید.

موزه ی ملی هنر کاتالونیا برای نمایشگاه جهانی 1929 میلادی بنا شد و درسال  1990  میلادی تبدیل به موزه شد. هنگامی که از آرنای بارسلون و میدان اسپانیا وارد موزه می شوید تا هنگامی که به ساختمان اصلی  موزه برسید،  محیطی زیبا و خیره کننده را تماشا خواهید کرد. وجود حوض های متعدد و آبنماهای شگفت انگیز که در این محل می باشد بسیار چشم نواز می باشد و موجب خنک کردن هوای این منطقه می شود.

موزه هنر ملی کاتالانیا یکی از دیدنی های شهر بارسلون در اسپانیا است که سالانه توریست های زیادی برای بازدید از این موزه صف می کشند. این موزه با فضای بیرونی و معماری و رقص نور و فواره ها بسیار زیبا و دیدنی است. موزه هنر کاتالونیا مربوط به دوره‌ های مختلفی از قرن دهم تا قرن بیستم است. در بخش‌ دائمی موزه، آثاری از هنر گوتیک و رومی، هنر رنسانس، باروک و هنر مدرن منطقه کاتالان همراه با عکس‌ها، طراحی‌ها، نقاشی‌ها و پوسترها از مناطق اسپانیا وجود دارند. خود ساختمان موزه به تنهایی شاخص هنری است که بازدیدکنندگان زیادی را به سوی خود می کشاند.

ساختمان موزه با سبک ایتالیایی ساخته شده است و قدمت آن به سال ۱۹۲۹ برمی‌گردد. یکی از بزرگ ‌ترین موزه‌ های اسپانیا در زمینه هنر رومانتیک، هنر گوتیک، هنر رنسانس، باروک و هنر مدرن است. این موزه به اختصار ام ان ای سی نامیده می شود و محلی برای برپایی نمایشگاه های بین المللی بوده است و در سال ۱۹۹۰ میلادی عنوان موزه به خود گرفته است. ساختمان موزه با معماری بسیار زیبای خود جزو موزه های محبوب سراسر اسپانیا است. این ساختمان مانند قصر سلطنتی و منحصر به فرد و زیبا است که به تنهایی سالانه تعداد زیادی گردشگر را به خرید بلیط هواپیما مشتاق کرده و به سمت خود جذب می کند.

ستون های بلند که در کنار و جلوی ساختمان همراه با پله های بلند و طولانی این ساختمان را در کل بارسلون مشهور کرده اند. از تماشای حوض های متعدد و آبنماهای بسیار زیبا لذت خواهید برد. در میان آثار شگفت ‌انگیز موزه هنرملی کاتالونیا می ‌توان به یکی از اولین کارهای سالوادور دالی با نام پرتره پدرم، پرتره‌های تماشایی ماریانو فورتونی و پوسترهای سربازگیری دهه ۱۹۳۰ برای مقابله با تهاجم ارتش فرانکو اشاره کرد.

بخش هنر رومی، یکی از جذاب ترین، بخش‌های موزه ملی هنر کاتالونیا است. این بخش  مجموعه ای از هنرهای اوایل قرون وسطی در دنیا در این بخش جمع آوری شده است و شامل ۲۱ نقاشی دیواری، کنده‌ کاری‌ های چوبی و نقاشی محراب‌ ها است. فضای داخلی چندین کلیسا نیز در داخل موزه ملی هنر کاتالانیا بارسلون بازآفرینی شده و نقاشی‌های دیواری نیز همانند شکل مکان‌ های اصلی‌ شان نصب شده‌اند. رنگ برخی از این نقاشی‌ها کم رنگ شده اما در موارد دیگر به طور کامل و با رنگ ‌های زنده حفظ شده‌ اند.

بخش هوتیک در طبقه همکف قرار دارد و می توانید نقاشی‌ هایی از سبک گوتیگ کاتالونیا از اسپانیا و مدیترانه را ببینید. در انتهای بخش گوتیک نیز نقاشی‌ های اروپایی قرن چهاردهم تا قرن نوزدهم و نقاشی ‌ها و مجسمه‌ هایی از قرن‌های ۱۳ تا ۱۸ میلادی به نمایش گذاشته شده‌ اند.

مجموعه آخر نیز توسط موزه تیسن بورنمیسا به موزه ملی هنر کاتالانیا داده شده است. سالن مرکزی موزه ملی هنر کاتالونیا بارسلون دارای سقفی بزرگ همراه با گنبد برای اجرای موسیقی استفاده می‌شود. در طبقه بالایی موزه نیز آثار شاخص هنر مدرن خواهید دید که به منطقه کاتالان محدود نمی شود.

اگر قصد سفر به بارسلونا را دارید میتوانید به آژانس راه و رسم سفر مراجعه کنید. آژانس مسافرتی راه و رسم سفر آماده ارائه بهترین خدمات مسافرتی با نازل ترین قیمت برای شما عزیزان می باشد. شما می توانید با انتخاب تور بارسلونا یک سفر به یاد ماندنی برای خود رقم بزنید.