آژانس مسافرتی راه و رسم سفر آماده ارائه بهترین خدمات مسافرتی با نازل ترین قیمت برای شما عزیزان می باشد. شما می توانید با انتخاب تور یزد یک سفر به یاد ماندنی برای خود رقم بزنید. قیمت تور یزد با توجه به نوع هتل انتخابی، نوع ایرلاین و همچنین نوع کلاس پروازی و دیگر خدمات و امکانات فراهم شده در تورها متغیر می باشد.

تور یزد

تور یزد

شهر یزد

یزد، مرکز استان یزد و شهرستان یزد است که جزو ۱۸ کلان شهر ایران محسوب می‌شود و در مجاورت کویر مرکزی ایران قرار گرفته‌است.

یزد که به نخستین شهر خشت خام شهره است به عنوان دومین شهر تاریخی ایران بعد از شهر بم و همچنین بیست و دومین اثر تاریخی کشور در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

شهر یزد یکی از قطب‌های پزشکی و فرهنگی ایران به‌شمار می‌آید که نخستین صندوق امانات جهان ۱۷۰۰ سال پیش در حوضه تمدن این شهر بنا نهاده شده‌است.

 

سفر به یزد با راه و رسم سفر

آژانس مسافرتی راه و رسم سفر تورهای یزد و همچنین تور لحظه آخری و ارزان یزد را به نحوی برای مسافران خود برنامه ریزی کرده است تا با کمترین هزینه و بیشترین و بهترین امکانات و خدمات، سفری رویایی و فوق العاده را برای آنها رقم بزند.

شما می توانید با انتخاب و رزرو تور یزد از آژانس مسافرتی راه و رسم سفر، با صرف هزینه ای کم، بیشترین لذت را از سفرتان ببرید. راه و رسم سفر لیست قیمت های بسیار متفاوتی را به مسافران ارائه می کند تا بتوانند با توجه به خواسته و نیازشان و همچنین با در نظر گرفتن بودجه بهترین انتخاب را داشته باشند. قیمت تور یزد با توجه به نوع هتل انتخابی، نوع ایرلاین و همچنین نوع کلاس پروازی و دیگر خدمات و امکانات فراهم شده در تورها متغیر می باشد.

 

بهترین زمان سفر به یزد

یزد یکی از گرم‌ترین شهرهای ایران در تابستان است و تابستان‌های بلندی دارد که معمولا از اوایل خرداد تا اوایل مهر ادامه دارد. متوسط دمای هوای یزد در این ماه ها از ۲۹ تا ۳۰ درجه متفاوت است و در بیشترین حالت خود به دمای نزدیک ۴۰ درجه هم می‌رسد. گرم‌ترین زمان یزد از اوایل تیر تا اوایل مرداد بوده و متوسط دمای یزد در این ماه‌ها تقریبا ۳۲ درجه سانتی‌گراد است.

بهترین زمان سفر به یزد از نظر آب و هوا، از اوایل اسفند تا اوایل اردیبهشت است که هوایی کاملا معتدل دارد و میانگین دما تقریبا ۱۶ درجه سانتی‌گراد است. در این ماه‌ها دمای هوا از ۲۵ درجه سانتی‌گراد بیشتر نمی‌شود؛ البته اگر اصلا نمی‌توانید گرمای یزد را تحمل کنید، می‌توانید از آبان تا اسفند به این شهر سفر کنید. در این ماه‌ها دمای هوای تقریبا از ۱۹ درجه بیشتر نمی‌شود.

همان طور که می‌‌دانید یکی از جاذبه های شهر یزد، کویرنوردی است؛ بهتر است برای اینکه بیشترین لذت را از کویرها و دیدنیهای اطراف یزد ببرید. در پاییز به این شهر سفر کنید؛  زیرا تابستان‌های کویر غیر قابل‌تحمل بوده و زمستان‌های بسیار سردی دارد.

معمولا یزد در ایام نوروز یکی از شهرهای پرگردشگر ایران است؛ اما معمولا قیمت مراکز اقامتی به میزان محسوسی افزایش پیدا می‌کند و ظرفیت بیشتر این مراکز کاملا تکمیل می‌شود. در ضمن در ایام صف ورود به جاذبه‌های گردشگری مطرح یزد طولانی می‌شود و برای ورود به این جاذبه‌ها و بازدید از آن‌ها باید مدت زیادی منتظر بمانید؛ یافتن جای پارک در اطراف این جاذبه‌ها در ایام شلوغ نیز مشکل بزرگ دیگری است. در ضمن ممکن است حتی در ایام نوروز نیز گرمای هوا کمی شما را آزار دهد.

خلوت‌ترین ایام سفر به یزد هم مسلما تابستان است. در سه ماه تابستان اهالی خود یزد هم سعی می‌کنند برای فرار از گرمای طاقت‌فرسای این شهر به مناطق خنک‌تر پناه ببرند.

 

مزایا و معایب تور لحظه آخری یزد

با پکیج های تور لحظه آخری یزد، شما با کمترین هزینه، بیشترین لذت را از سفرتان خواهید برد.

  مزایا:

از مزایا تورهای لحظه آخری یزد، همان تور با همان کیفیت به شکل ارزان قیمت عرضه می شود. زیرا تور لحظه آخری، یک تور استاندارد می باشد و به دلیل اینکه متقاضیان پرواز کم بوده اند، ارائه شده است و طبق قانون هیچ امکاناتی نباید برای خریدار محدود شود.

  معایب:

 تورهای لحظه آخری قابل کنسل شدن نیستند و اگر هم بخواهید این کار را انجام دهید هزینه قابل بازگشت نیست.

از دیگر معایب این سفر، شما حتما حتما باید آمادگی لازم را داشته باشید و چمدانتان بسته باشد زیرا امکان دارد چند ساعت دیگر زمان پروازتان باشد. همچنین انتخاب صندلی هواپیما و اتاق هتل خیلی آسان نیست زیرا امکان دارد بهترین های آن ها از قبل رزرو شده باشند.

 

غذاهای شهر یزد

وقتی حرف از غذای محلی می‌شود، دو نوع خوارک مد نظر است. اول، آن دسته غذاهایی که تقریبا همه جای ایران رواج دارند اما دستور پختشان از منطقه‌ای به منطقه دیگر متفاوت است. دوم، خوراک‌هایی که مختص به یک منطقه هستند و در باقی مناطق یا ناشناخته هستند یا مرسوم نیستند.

یزد، هم مانند تمام مناطق دیگر، از این قاعده مستثنی نیستند. آشنایی با غذاهای محلی هر منطقه به ما کمک می‌کند هنگام سفر، ایده‌ها خلاق‌تری برای تجربه کردن داشته باشیم. به جای خوردن کباب و فست‌فودهای همیشگی، طعم محلی و بومی غذاهای یک منطقه را بچشیم.

از غذاهای محلی یزد می توان قیمه نخود یزدی، خورش به آلو، خورش کدو سرکه شیره، خورش سیب، فسنجان یزدی، آش سرکه شیره یزدی را نام برد.

 

جاذبه های توریستی شهر یزد

یزد از استان‌های مرکزی در کشور است که به عنوان اولین شهر خشتی دنیا و دومین شهر تاریخی جهان شناخته می‌شود. با توجه به فراوانی جاذبه های شهر یزد و بناهای خشتی، این که نام این شهر تاریخی در سازمان یونسکو به ثبت رسیده از آن به عنوان یک شهر بین المللی هم یاد می شود. یزد به شهر بادگیر ها و قنات ها مشهور است و در گوشه گوشه ی این شهر می توان به نظاره تاریخ نشست و از غرق شدن در زیبایی های آن لذت برد.

برخی از نقاط گردشگری یزد عبارت اند از:

میدان وقت الساعت

میدان امیر چخماق

باغ دولت آباد

خانه لاری ها

تنها آب انبار شش بادگیر جهان و...

 

مراکز خرید شهر یزد

مراکز خرید بسیار خوبی در شهر یزد وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها دیدن، یا در صورت نیاز می‌توانید وسایل مورد نیاز خود را از آن‌ها تهیه کنید.

 برخی از مراکز خرید در یزد:

مرکز خرید آریا

مرکز خرید شقایق

مرکز خرید الماس

پاساژ کویتی‌ها

مجتمع تجاری علاالدین و...

 

هتل های شهر یزد

اگر به دنبال رزرو هتل های یزد هستید، قیمت هتل های یزد با توجه به عوامل مختلفی همانند قدمت بنا و سطح کیفی خدمات ارائه شده در آن ها از تنوع بالایی برخورداراست.

بهترین هتل های یزد، که در ردیف هتل های پنج ستاره قرار می گیرند، امکاناتی در سطح استانداردهای جهانی با سبک مهمان نوازی ایرانی را ارائه می دهند.

هتل های ارزان یزد نیز از سطح کیفی خوبی برخوردار بوده و توانسته اند نظر مسافرین این شهر را جلب کنند.