در صورت عدم مشاهده پکیج مورد نظرتان در وب سایت، با توجه به تنوع هتل ها و پروازها، جهت بررسی تور مد نظر با کارشناسان آژانس راه و رسم سفر تماس حاصل نمایید.

تور های سریلانکا

تورهای سریلانکا

کشور سریلانکا

سری‌لانکا با نام رسمی جمهوری دموکراتیک سوسیالیستی سری‌لانکا جزیره‌ای است واقع در جنوب آسیا، اقیانوس هند و جنوب کشور هند. نام قدیمی آن سیلان (به فارسی قدیم سَراَندیب یا سراندیب) بود.

پایتخت سیاسی آن سری جایاواردنپورا کوته و پایتخت تجاری آن شهر کلمبو است. پیش از سال ۱۹۷۲ به این کشور سیلان می‌گفتند. سری‌لانکا از مستعمرات بریتانیا بود. جمعیت این کشور ۲۱،۴۱۳،۰۰۰ نفر است.

سفر به سریلانکا با راه و رسم سفر

آژانس مسافرتی راه و رسم سفر، تورهای سریلانکا را به نحوی برای مسافران خود برنامه ریزی کرده است تا با کمترین هزینه و بیشترین و بهترین امکانات و خدمات، سفری رویایی و فوق العاده را برای آنها رقم بزند.

شما می توانید با انتخاب و رزرو تور سریلانکا از آژانس مسافرتی راه و رسم سفر، با صرف هزینه ای کم، بیشترین لذت را از سفرتان ببرید. راه و رسم سفر لیست قیمت های بسیار متفاوتی را به مسافران ارائه می کند تا بتوانند با توجه به خواسته و نیازشان و همچنین با در نظر گرفتن بودجه بهترین انتخاب را داشته باشند. قیمت تور سریلانکا با توجه به نوع هتل انتخابی، نوع ایرلاین و همچنین نوع کلاس پروازی و دیگر خدمات و امکانات فراهم شده در تورها متغیر می باشد.

بهترین زمان سفر به سریلانکا

_ از نظر دما و آب و هوا، بهترین زمان سفر به سریلانکا اواسط دی تا اواسط اردیبهشت می باشد. در این بازه زمانی هوای سریلانکا از هر جهت ایده آل می شود، زمان بسیار خوبی برای گشت و گذار در شهرهای سریلانکا و بازدید از جاذبه های گردشگری سریلانکا است. البته شما باید این را در نظر داشته باشید که در ابتدای این بازه زمانی یعنی اواسط دی که مصادف با سال نو میلادی می شود، سریلانکا شلوغ می شود و شما باید انتظار شلوغی را در این کشور و مخصوصا در مناطق توریستی آن داشته باشید.

_ از نظر اقتصادی و به صرفه بودن سفر، بهترین زمان سفر به سریلانکا ماه‌های خرداد تا شهریور می باشد. این ماه‌ها با ۸ تا ۱۲ روز بارش موثر در ماه، میزان بارش موثری را تجربه می‌کنند. این ماه ها، از فصول خلوت گردشگری کلمبو هستند.

غذاهای کشور سریلانکا

 مردم سریلانکا از مواد غذایی مختلفی برای تهیه غذا استفاده می کنند که از محبوب ترین های آن میوه های محلی از جمله نارگیل است ، علاوه بر اینها غذاهای دریایی و ادویه های مختلف ، موجب شده اند که غذاهای سریلانکایی بسیار متنوع باشد.

منوی رستوران ها در سریلانکا بسیار متنوع است و تمامی سلیقه ها را از هر کشوری پوشش می دهد. ازغذاهای این کشور می توان ماهی ترش و ادویه کاری، کوتو، جوجه کاری، لامپریس، جک فروت سبز و کاری و سالاد پنی ورت را نام برد.

جاذبه های توریستی کشور سریلانکا

کشور سریلانکا طی سال های اخیر توانسته است نام خود را در کنار کشور های معروف توریستی جهان به ثبت برساند. این کشور به لحاظ برخورداری از طبیعت زیبا، پارک‌ های طبیعی، مناظر باستانی و فرهنگی با تمدن ۳هزار ساله همواره توجه گردشگران زیادی را به خود جلب کرده است.

صنعت گردشگری یکی از منابع ارزی سریلانکا محسوب می‌شود و پس از نیروی کار، منسوجات و چای مقام چهارم را داراست. به عبارتی دیگر صنعت گردشگری، ۲۰درصد تولید ناخالص ملی در سریلانکا را تشکیل می ‌دهد.

برخی از نقاط گردشگری سریلانکا عبارت اند از:

معبد غاری دامبولا

پارک ملی یالا

باغ گیاه شناسی Peradeniya

جنگل حفاظت شده سینهاراجا و...

مراکز خرید کشور سریلانکا

سریلانکا، برای علاقه‌مندان به خرید، مثل بهشت است به خصوص در پایتخت آن، کلمبو، مراکز تجاری فراوانی وجود دارد. کلمبو، بزرگ‌ترین شهر سریلانکا است و به همین دلیل به یکی از مهم‌ترین مراکز تجاری جنوب شرق آسیا تبدیل شده است.

به خصوص در سال‌های اخیر که گردشگری سریلانکا، بسیار متحول شده و گسترش یافته است. در نتیجه، در سفر به کلمبو، یکی از چیزهایی که مطمئنا توجه‌تان را جلب می‌کند، تنوع مراکز تجاری این شهر است

برخی از مراکز خرید در کشور سریلانکا:

مرکز خرید مجستیک سیتی

فروشگاه‌های زنجیره‌ای Cargills Food City

مرکز خرید Odel

مرکز خرید Crescat Boulevard

هتل های کشور سریلانکا

تور سریلانکا یکی از محبوب ترین تورهای گردشگری است پس انتخاب محل اقامت و استراحت آن باید انتخاب درست و کاملی باشد تا این تور هیجان انگیز برای شما خاطره انگیزتر شود.

بهترین هتل ‌های سریلانکا در شهر کلمبو که یکی از مهم ترین شهرهای این کشور است و گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند ، قرار دارند.

بایدها و نبایدهای کشور سریلانکا

در هنگام سفر به کشور سریکانکا باید نکاتی را بدانید که در صورت دانستن آنها سفر به این کشور، تجربه خوبی را برای شما به ارمغان می آورد.

_ بی احترامی به مذهب مردم در این کشور ممکن است مجازات هایی را برای توریست ها در پی داشته باشد ، برای مثال در سریلانکا نباید راهب ها را لمس کنید به خصوص لمس سرشان کار ناپسندی به شمار می رود ، البته لمس سر در بسیاری از کشورهای جنوب شرق آسیا ناشایست محسوب می شود ، جالب است بدانید زنان به هیچ وجه نباید راهبان را لمس نمایند و در زمانی که می خواهید برای بازدید از معابد سریلانکا بروید باید کفش های خود را حتما در بیاورید.

_ پشت کردن به مجسمه بودا در سریلانکا نوعی بی احترامی محسوب می شود ولی می توانید با بودا عکس بگیرید ولی باید در هنگام گرفتن عکس مراقب باشید به مجسمه بودا پشت نکرده باشید و باید تمام افرادی که در کادر عکس هستند رو به بودا باشند.

_ در سفر به سریلانکا یادتان باشد هرگز آب از شیرهای لوله کشی ننوشید و حتی مسواک هم نزنید چرا که آب شیر در این کشور آلوده است و میکرو ارگانیسم هایی دارد که به دستگاه گوارش آسیب می زنند و همچنین این آب ضایعات صنعتی ، کشاورزی و کودهای شیمیایی آلوده شده است به همین دلیل بهتر است که در طول سفر از آب معدنی استفاده نمایید.

_ مردم سریلانکا با دست غذا می خورند و کارد و چنگال معنایی ندارد به غیر از هتل ها و رستوران ها ، ولی باید توجه داشته باشید در صورتی که بخواهید با دست غذا میل کنید باید با  دست راست خود این کار را انجام دهید چرا که غذا خوردن با دست چپ عملی ناشایست است چون مردم این کشور بر این باورند که دست چپ ناپاک و آلوده است !

_ هیچ پرواز مستقیم از تهران به کلمبو و سایر شهرهای سریلانکا وجود ندارد، تمام پروازها حداقل دارای 1 یا 2 توقف در کشورهای مختلف هستند.

_ واحد پول کشور سریلانکا، روپیه سریلانکایی است.

_ زبان رسمی کشور سریلانکا، سینهالی و زبان ملی کشور سریلانکا تامیل می باشد.

_ شماره تلفن های ضروری سریلاکا:

    پلیس: 119 ، 118

    پلیس گردشگری: 011- 2421052

    آمبولانس: 110

    آتش نشانی: 110