تور شانگهای

تور شانگهای
                                                            شانگهای
شانگهای   شهری در چین است که با جمعیت ۲۴ میلیون نفری پرجمعیت ترین شهر دنیا به حساب می‌آید. این شهر یک مرکز اقتصادی جهانی است و بندر آن پر ترددترین بندر کانتینر دنیا به حساب می‌آید. شانگهای در دلتای رود یانگ تسه در جنوب پای رود یانگ‌تسه در میانه انتهای شرقی خاک اصلی چین قرار دارد.

این شهر یکی از مهم‌ترین بنادر چین به حساب می‌آید.

شانگهای شهر غول آسا و لبریز از جمعیت. رابط میان چین و دنیای خارج. شهری که حزب کنونی چین در آن پایه‌گذاری شد. به شهر جنگل آسمان خراشها معروف است. شهر روشنفکری و کارگری با ۲۵ دانشگاه و مؤسسه دانشگاهی. این شهر در کرانه چپ رودخانه هوانگ پو در جنوب یانگ‌تسه قرار دارد با فاصله اندکی ازاقیانوس آرام و نامش به چینی بر فراز دریا معنی دارد.

شهر شانگهای به دو بخش توسط رودخانه تقسیم می‌شود.

که بخش شرقی که ناحیه تازه ساخت آن و با معماری جدید می‌باشد پودونگ و شرق آن شانگهای نام دارد که در منتهی‌الیه غربی آن فرودگاه خونچای که مربوط به پروازهای داخلی است قرار دارد.

همچنین فرودگاه اصلی شانگهای در منطقه پودونگ واقع است که با یک مونوریل خارج شهری به شهر شانگهای وصل می‌شود. از نکات جالب این شهر در حال حاضر منطقه شانگهای اکسپو ۲۰۱۰ است که مربوط به نمایشگاه بین‌المللی در سال ۲۰۱۰ می‌باشد. زبان مردم این منطقه بیشتر چینی است.

شانگهای شبیه‌ترین شهر جهان به نیویورک است و همچنین باعث شده تا خیلی‌ها این شهر را نیویورک شرق بنامند. شانگهای قلب تپنده اقتصاد کشور چین است و می‌توان همه جای شهر از این مسئله مطمئن شد.