آژانس مسافرتی راه و رسم سفر آماده ارائه بهترین خدمات مسافرتی با نازل ترین قیمت برای شما عزیزان می باشد. شما می توانید با انتخاب تور تبریز یک سفر به یاد ماندنی برای خود رقم بزنید. قیمت تور تبریز با توجه به نوع هتل انتخابی، نوع ایرلاین و همچنین نوع کلاس پروازی و دیگر خدمات و امکانات فراهم شده در تورها متغیر می باشد.

تور تبریز

تور تبریز

شهر تبریز

تبریز کلانشهری در منطقهٔ آذربایجان ایران و مرکز استان آذربایجان شرقی است. این شهر، بزرگ‌ترین قطب اقتصادی منطقهٔ آذربایجان ایران و مرکز اداری، ارتباطی، بازرگانی، سیاسی، صنعتی، فرهنگی و نظامی این منطقه شناخته می‌شود.

کلانشهر تبریز ۲۴۴٫۵۱ کیلومتر مربع (حریم شهر: ۱۰۱۴٫۴۵ کیلومتر مربع) وسعت دارد و بر همین اساس، سومین شهر بزرگ ایران پس از تهران و مشهد محسوب می‌شود. جمعیت آن نیز در سال ۱۳۹۵ خورشیدی بالغ بر ۱٬۵۹۳٬۳۷۳ نفر (حریم شهر: ۱٬۷۲۷٬۴۷۴ نفر) بوده‌است.

اکثریت ساکنان تبریز آذری هستند و به زبان ترکی آذربایجانی با لهجهٔ تبریزی سخن می‌گویند.

 

سفر به تبریز با راه و رسم سفر

آژانس مسافرتی راه و رسم سفر تورهای تبریز و همچنین تور لحظه آخری و ارزان تبریز را به نحوی برای مسافران خود برنامه ریزی کرده است تا با کمترین هزینه و بیشترین و بهترین امکانات و خدمات، سفری رویایی و فوق العاده را برای آنها رقم بزند.

شما می توانید با انتخاب و رزرو تور تبریز از آژانس مسافرتی راه و رسم سفر، با صرف هزینه ای کم، بیشترین لذت را از سفرتان ببرید. راه و رسم سفر لیست قیمت های بسیار متفاوتی را به مسافران ارائه می کند تا بتوانند با توجه به خواسته و نیازشان و همچنین با در نظر گرفتن بودجه بهترین انتخاب را داشته باشند. قیمت تور تبریز با توجه به نوع هتل انتخابی، نوع ایرلاین و همچنین نوع کلاس پروازی و دیگر خدمات و امکانات فراهم شده در تورها متغیر می باشد.

 

بهترین زمان سفر به تبریز

ماه های تابستان شلوغ‌ترین زمان سفر به تبریز است؛ زیرا هم نسبت به شهرهای شمالی کشور آب‌و‌هوای بسیار مطبوع‌تر و خنک‌تری دارد و خبری از هوای گرم و شرجی نیست و هم جشنواره تابستانی تبریز که در تیر ماه برگزار می‌شود و سابقه ۱۱ ساله دارد، بهانه سفر بسیاری از گردشگران به تبریز در فصل تابستان است.

زمستان خلوت ‌ترین زمان سفر به تبریز است؛ زیرا همان طور که در بخش قبلی اشاره کرد، دمای هوای تبریز در زمستان به‌شدت کاهش می‌کند و روزهای یخبندان مشکلات متعددی از جمله کاهش سرعت حمل و نقل عمومی را برای شما ایجاد می‌شود.

بارش برف در این شهر در برخی از مواقع به حدی می‌رسد که سازمان‌های امدادی در حالت آماده باش قرار می‌گیرند. همچنین به‌دلیل اینکه تبریز جزو کلان‌شهرهای ایران است، در برخی از روزهای زمستان به‌دلیل افزایش میزان مونواکسید کربن، با مشکل آلودگی هوا دست‌وپنجه نرم می‌کند. البته چهره تبریز در زمستان هم دیدنی است و جشنواره‌های آدم‌برفی که در این فصل برگزار می‌شوند، حال و هوای جالب و شادی دارند.

 

مزایا و معایب تور لحظه آخری تبریز

با پکیج های تور لحظه آخری تبریز، شما با کمترین هزینه، بیشترین لذت را از سفرتان خواهید برد.

  مزایا:

از مزایا تورهای لحظه آخری تبریز، همان تور با همان کیفیت به شکل ارزان قیمت عرضه می شود. زیرا تور لحظه آخری، یک تور استاندارد می باشد و به دلیل اینکه متقاضیان پرواز کم بوده اند، ارائه شده است و طبق قانون هیچ امکاناتی نباید برای خریدار محدود شود.

  معایب:

 تورهای لحظه آخری قابل کنسل شدن نیستند و اگر هم بخواهید این کار را انجام دهید هزینه قابل بازگشت نیست.

از دیگر معایب این سفر، شما حتما حتما باید آمادگی لازم را داشته باشید و چمدانتان بسته باشد زیرا امکان دارد چند ساعت دیگر زمان پروازتان باشد. همچنین انتخاب صندلی هواپیما و اتاق هتل خیلی آسان نیست زیرا امکان دارد بهترین های آن ها از قبل رزرو شده باشند.

 

غذاهای شهر تبریز

وقتی حرف از غذای محلی می‌شود، دو نوع خوارک مد نظر است. اول، آن دسته غذاهایی که تقریبا همه جای ایران رواج دارند اما دستور پختشان از منطقه‌ای به منطقه دیگر متفاوت است. دوم، خوراک‌هایی که مختص به یک منطقه هستند و در باقی مناطق یا ناشناخته هستند یا مرسوم نیستند.

تبریز هم مانند تمام مناطق دیگر، از این قاعده مستثنی نیستند. آشنایی با غذاهای محلی هر منطقه به ما کمک می‌کند هنگام سفر، ایده‌ها خلاق‌تری برای تجربه کردن داشته باشیم. به جای خوردن کباب و فست‌فودهای همیشگی، طعم محلی و بومی غذاهای یک منطقه را بچشیم.

از غذاهای محلی تبریز می توان کوفته تبریزی، کوکوی لوبیا سبز، آش میوه، آبگوشت دیزی سنگی، دویماج، دلمه برگ مو، خورش هویج و آش اوماج را نام برد.

 

جاذبه های توریستی شهر تبریز

شهر تاریخی تبریز،‌ قطب گردشگری شمال غرب کشور است که به دلیل موقعیت ممتاز جغرافیایی و تاریخی این شهر و قرار گرفتن در مسیر جاده ابریشم، در طول قرن‌های گذشته همواره یکی از مهم‌ترین مراکز تجارت و بازرگانی آسیای غربی به‌شمار می‌رفته است.

طبیعت زیبا، کوهستان‌های فوق‌العاده و خود شهر و بخش‌های اطراف آن، جزو مقاصد گردشگری آذربایجان به‌حساب می‌آیند.

میراث فرهنگ غنی این شهر را می‌توان در مساجد، کلیساها و قلعه‌های خارق‌العاده‌ی تبریز مشاهده کرد؛ اما این همه‌ ماجرا نیست و در سفر به این خطه می‌توانید از جاهای دیدنی تبریز که تعدادشان کم نیست،‌ دیدن کنید.

برخی از نقاط گردشگری تبریز عبارت اند از:

کلیسای مریم مقدس تبریز

باغ فتح آباد تبریز

خانه استاد شهریار

ارگ تبریز

بازار شیشه گرخانه و...

 

مراکز خرید شهر تبریز

وقتی به سفر می‌رویم دوست داریم سری هم به مراکز خرید شهر مقصد بزنیم و حسابی خرید کنیم. همیشه هم  گوشه ذهن‌مان کسانی را داریم که بخواهیم چیزی به‌عنوان سوغات و یادگاری برای‌شان ببریم. البته سفر به تبریز و خرید از این شهر، روایت دیگری دارد.

همه‌ ما وصف سوغات و محصولات تبریز را شنیده‌ایم، از کفش چرم گرفته تا فرش، تابلو فرش و... و دوست داریم در سفر به تبریز این محصولات را از نزدیک ببینیم و درصورت امکان خرید کنیم.

برخی از مراکز خرید در شهر تبریز:

مرکز خرید ستاره باران

مرکز خرید اطلس

مرکز خرید برج بلور

مرکز خرید جواهر تبریز و...

 

هتل های شهر تبریز

بسته به اینکه نوع اقامت شما تفریحی باشد یا کاری، می‌توانید در محلی اقامت داشته باشید که بهترین دسترسی را برای انجام اهداف سفرتان به شما بدهد. محله‌ی پارک ائل گلی و اطرافش معمولا خیلی پرطرفدار است. اگر می‌خواهید بیشتر وقتتان را در طبیعت اطراف تبریز بگذرانید می‌توانید در روستای کندوان هتل یا اقامتگاه رزرو کنید. اگر برای حضور در نمایشگاه سفر می‌کنید بهتر است در منطقه مرزداران یا کوی مصلی اقامت داشته باشید.

قیمت هتل‌ها و اقامتگاه‌ها بسته به نوع هتل، ستاره، موقعیت مکانی و امکاناتی که هتل ارائه می‌دهد متفاوت است. در تابستان که فصل سفر به تبریز است سعی کنید رزرو خود را زودهنگام انجام دهید تا هم اتاق خالی در هتل مد نظرتان موجود باشد و هم رزرو هتل را با قیمت بهتری انجام دهید.