در صورت عدم مشاهده پکیج مورد نظرتان در وب سایت، با توجه به تنوع هتل ها و پروازها، جهت بررسی تور مد نظر با کارشناسان آژانس راه و رسم سفر تماس حاصل نمایید.

تور های آذربایجان

همه تورها
تورهای آذربایجان

کشور آذربایجان

آذربایجان کشوری در شمال ایران و در غرب دریاچه خزر است. سرزمین آذربایجان در ۱۱۹۲ش/۱۸۱۳م پس از جنگ‌های ایران و روسیه، تحت تسلط روسیه قرار گرفت و در ۱۳۷۰ش/۱۹۹۱م در تجزیه شوروی، از آن مستقل شد.

زبان و خط رسمی آذربایجان، آذری (ترکی) و لاتین است. اکثریت مردم آذربایجان مسلمان و شیعه هستند. در دوران صفویه، مذهب شیعه در آذربایجان گسترش یافت. آذری‌ها و تالشی‌ها اکثریت شیعیان را تشکیل می‌دهند.

سفر به کشور آذربایجان با راه و رسم سفر

آژانس مسافرتی راه و رسم سفر، تورهای آذربایجان را به نحوی برای مسافران خود برنامه ریزی کرده است تا با کمترین هزینه و بیشترین و بهترین امکانات و خدمات، سفری رویایی و فوق العاده را برای آنها رقم بزند.

شما می توانید با انتخاب و رزرو تورهای آذربایجان از آژانس مسافرتی راه و رسم سفر، با صرف هزینه ای کم، بیشترین لذت را از سفرتان ببرید. راه و رسم سفر لیست قیمت های بسیار متفاوتی را به مسافران ارائه می کند تا بتوانند با توجه به خواسته و نیازشان و همچنین با در نظر گرفتن بودجه بهترین انتخاب را داشته باشند. قیمت تور آذربایجان با توجه به نوع هتل انتخابی، نوع ایرلاین و همچنین نوع کلاس پروازی و دیگر خدمات و امکانات فراهم شده در تورها متغیر می باشد.

غذاهای کشور آذربایجان

آذربایجان اشتراکات فرهنگی زیادی با ایران و مخصوصا استان‌های شمال غرب ما دارد، چون روزگاری بخشی از خاک کشورمان بود. به همین دلیل کسانی هم به این شهر سفر می‌کنند، در مورد غذا تقریبا مشکلی ندارند، چون بسیار شبیه غذاهای ایران است.

منوی رستوران ها در امارات بسیار متنوع است. ازغذاهای این کشور می توان کباب و شیشلیک، ختاب، دلمه، دوگا، کوفته ی بزباش و لاوانگی را نام برد.

جاذبه های توریستی کشور آذربایجان

آذربایجان در طول تاریخ این کشور یکی از بهترین مسیرها برای عبور از شرق به غرب بوده است. این کشور جزوی از امپراطوری های مختلف همچون روسیه، ترکیه و ایران بوده و در سال ۱۹۹۱ میلادی پس از فروپاشی شوروی، به یک جمهوری مستقل تبدیل شده است.

این کشور سرسبز جذابیت های بسیاری دارد و بیشترین جاذبه های آن در پایتخت آن یعنی باکو جمع شده اند.

 برخی از نقاط گردشگری آذربایجان عبارت اند از:

بِش بارماک داغی

ایچری شِهِر

لاهیج و ...

بایدها و نبایدهای کشور آذربایجان

در هنگام سفر به کشور آذربایجان باید نکاتی را بدانید که در صورت دانستن آنها سفر به این کشور، تجربه خوبی را برای شما به ارمغان می آورد.

 _ مردم آذربایجان بیشترین مهمان نوازی ممکن را در مورد توریستان به کار می گیرند و انتظار گله و شکایت را از توریستان ندارند.اهالی آذربایجان مشکلات کشورشان را می دانند و نیازی ندارند که دوباره آن ها را از دهان توریستان بشنوند.

 _ بی ادبی و بی احترامی در فرهنگ آذربایجانی ممکن است که با فرهنگ های دیگر کاملا متفاوت باشد. مردان در آذربایجان احترام زیادی برای خانم ها قائلند و از توریستان این انتظار می رود که همین رفتار را با آن ها داشته باشند. برای مثال خانم ها همیشه در وسایل حمل و نقل عمومی حق اولویت دارند و همیشه مردان صندلیشان را به خانم ها می دهند .

 _ حتی اگر جیب پر پولی دارید، باز هم بهتر است که سوار تاکسی های فرودگاه نشوید. به شما توصیه می کنیم که از فرودگاه بین المللی حیدر علی اف باکو خارج شوید و از کنار تاکسی های لندنی آن عبور کنید و سوار اتوبوس های فرودگاه شوید.

 _ بر طبق قانون آذربایجان، توریستان باید در همه حال پاسپورتشان را به همراه داشته باشند. پلیس معمولا جلوی توریستان را می گیرد، مدارک شناساییشان را طلب می کند و اگر کسی مدرک شناسایی همراهش نداشته باشد را جریمه می کند. البته همراه داشتن فتوکپی از پاسپورت معمولا کفایت می کند.

 _ آذربایجانی ها مثل ما ایرانی ها تعارفی هستند. پس اگر می خواستید که یک هدیه را از سمت یک فرد آذربایجانی دریافت کنید، بهتر است که 2 بار تعارف کنید و بعد در بار سوم آن را دریافت کنید! در مقابل شما هم باید برای دادن هدیه به آذربایجانی ها کمال احترام را رعایت کنید و حتما تعارفات لازم را به آن ها داشته باشید.