در صورت عدم مشاهده پکیج مورد نظرتان در وب سایت، با توجه به تنوع هتل ها و پروازها، جهت بررسی تور مد نظر با کارشناسان آژانس راه و رسم سفر تماس حاصل نمایید.

تور های گرجستان

تورهای گرجستان

کشور گرجستان

گُرجِستان کشوری واقع در قفقاز جنوبی است که از غرب با دریای سیاه، از شمال با روسیه، از جنوب شرق به جمهوری آذربایجان و از جنوب با ترکیه و ارمنستان هم‌مرز است. پایتخت آن، شهر تفلیس است. مساحت گرجستان ۶۹٬۷۰۰ کیلومتر مربع (۲۶٬۹۱۱ مایل مربع) و جمعیت آن در ژانویه سال ۲۰۲۱ در حدود ۳٫۷۲۸ میلیون نفر بوده‌است. گرجستان یک جمهوری متمرکز، نیمه‌ریاستی است و حکومت آن از طریق دموکراسی نیابتی انتخاب می‌شود.

گرجستان یکی از کشورهایی است که در هر دو قارهٔ اروپا و آسیا قرار داشته و یکی از اهداف مقامات سیاسی، عضویت در اتحادیه اروپا و ناتو است؛ که گرجستان در حال حاضر عضو ناظر در اتحادیه اروپا و ناتو می‌باشد.

سفر به کشور گرجستان با راه و رسم سفر

آژانس مسافرتی راه و رسم سفر تورهای گرجستان و همچنین تور لحظه آخری و ارزان گرجستان را به نحوی برای مسافران خود برنامه ریزی کرده است تا با کمترین هزینه و بیشترین و بهترین امکانات و خدمات، سفری رویایی و فوق العاده را در نوروز برای آنها رقم بزند.

شما می توانید با انتخاب و رزرو تور نوروز 1402 گرجستان از آژانس مسافرتی راه و رسم سفر، با صرف هزینه ای کم، بیشترین لذت را از سفرتان ببرید. راه و رسم سفر لیست قیمت های بسیار متفاوتی را به مسافران ارائه می کند تا بتوانند با توجه به خواسته و نیازشان و همچنین با در نظر گرفتن بودجه بهترین انتخاب را داشته باشند.

قیمت تور گرجستان نوروز 1402 با توجه به نوع هتل انتخابی، نوع ایرلاین و همچنین نوع کلاس پروازی و دیگر خدمات و امکانات فراهم شده در تورها متغیر می باشد.

غذاهای کشور گرجستان

غذاهای گرجی به سبک های آشپزی و غذاهای تهیه شده توسط مردم گرجستان اشاره دارد. غذاهای گرجستان به طور کلی منحصر به فرد است اما برخی از تأثیرات دیگر سنت های آشپزی اروپایی و نزدیک خاورمیانه را نیز به همراه دارد.

هر استان تاریخی گرجستان دارای سنت متمایزی از آشپزی برای خود است. غذاهای گرجستان نتیجه تعامل گسترده ای از ایده های آشپزی است که در امتداد مسیرهای تجاری توسط تجار و مسافران در سراسر گرجستان پخش شده اند.

خینکالی یکی از غذاهای گرجی است که از خمیر تهیه شده و حاوی گوشت و ادویه است. خینکالی یکی از غذاهای ملی گرجستان محسوب می شود.

جاذبه های توریستی کشور گرجستان

اگر چه گرجستان از نظر مساحتی چندان کشور بزرگی نیست اما جاذبه های دیدنی زیادی را در خود جای داده است، کشوری که به خوبی توانسته سنت و مدرنتیه را در کنار هم نگه دارد و تجربه های فوق العاده ای برای گردشگرا رقم بزند و سالانه پذیرای ۲ میلیون گردشگر از سراسر جهان است.

بیشتر توریست هایی که برای دیدنی های گرجستان به این کشور سفر می کنند به پایتخت این کشور یعنی شهر تفلیس می روند اما همه ی جذابیت های این کشور دوست داشتنی فقط در پایتخت آن نهفته نیست.

برخی از مناطق گردشگری گرجستان عبارت اند از:

 کلیسای جامع مادر مقدس باتومی

پل صلح تفلیس

تله کابین آرگو باتومی

دریاچه لاک پشت تفلیس

آبشار ماخونتستی باتومی

مجسمه علی و نینو باتومی

حمام های حراراتی تفلیس و...

هتل های کشور گرجستان

هتل ها از جمله مهمترین مراکز در سفر به گرجستان به شمار می روند که در گرجستان شاهد فعالیت هتل های رنگارنگ هستیم که هر یک از نظر قیمت و امکانات با یکدیگر تفاوت دارند. هتل کانتینت کرون پلاس یکی از بهترین هتل های گرجستان می باشد که منظره ای زیبا داشته و اقامتی آرام برایتان مهیا خواهد نمود. هتل بتسیس به دلیل دکوراسیون لوکس خود مورد توجه بسیاری قرار گرفته است که قیمت مناسب آن نیز دلیل انتخاب بسیاری می باشد. از دیگر هتل های گرجستان می توان به زپ پالاس، هتل شاین روستاولی، ریور ساید، هالیدی این و... اشاره کرد.

بایدها و نبایدهای کشور گرجستان

در هنگام سفر به کشور گرجستان باید نکاتی را بدانید که در صورت دانستن آنها سفر به این کشور، تجربه خوبی را برای شما به ارمغان می آورد. کشور گرجستان نیز برای مسافران خارجی قوانین ویژه ای تدوین نموده است که به عنوان یک فرد ایرانی باید قبل از مهاجرت و مسافرت به گرجستان از آنها اطلاع داشته باشید. این قوانین عبارتند از:

_ ممنوعیت همراه داشتن انواع داروهای آرامبخش حتی کودئین و استامینوفن بدون گواهی پزشکی

_ ممنوعیت حمل ساک های دستی در پرواز به سمت گرجستان

_ کشور گرجستان اجازه حمل بیش از ۲۰ بسته سیگار را به افراد نمی دهد در غیر اینصورت شما تحت پیگرد قانونی قرار خواهید گرفت.

_ خروج صنایع دستی و هنری گرجستان به عنوان سوغاتی و مواردی از این قبیل صرفاً با کسب اجازه از وزارت فرهنگ و دریافت عکس ویژه از این وزارت امکان‌پذیر است.

_ برای حمل وسایل شخصی و غیر تجاری با وزن بیش از ۲۰ کیلوگرم به ازای هر یک کیلو باید به میزان یک واحد از پول گرجستان مالیات پرداخت کنید.

_ خروج ارز محلی گرجستان با هیچگونه محدودیتی مواجه نمی باشد اما خروج ارز خارجی تنها تا سقف ۵۰۰ دلار امکان پذیر است.