book-open معروف ترین جاذبه های گردشگری بارسلونا

18 آبان ، 1400
راه و رسم سفر

شهر بارسلونا یکی از قطب های گردشگری در کشور اسپانیا می باشد. این شهر با جاذبه های دیدنی که دارد و امکانات رفاهی که برای مسافران فراهم کرده است، سالانه پذیرای تعداد بی شماری گردشگر و علاقه مند به تور اسپانیا می باشد. آژانس راه و رسم سفر در این مقاله قصد دارد تا به معرفی جاذبه های گردشگری بارسلونا بپردازد، در ادامه با ما همراه باشید.

فواره مونتجوی (Montju Barcelona Fountain)

فواره مونتجوی، بزرگترین فواره تزئینی در شهر بارسلونا است. این فواره در سال 1929 به منظور نمایشگاه بین المللی در شهر بارسلونا ساخته شده است.

در حال حاضر با گذشت سالیان زیاد، با بیشتر از 50 نوع رنگ و سایه به یکی از پرطرفدارترین دیدنی های بارسلونا تبدیل گشته است که تصویری جذاب و شگفت انگیزی از رقص موسیقی ، آب و نور به نمایش می گذارد.

فواره مونتجوی در نزدیکی میدان اسپانیا شهر بارسلونا در پایین تپه المپیک و در برابر کاخ مونتجوی واقع شده است. امروزه آهنگ و رقص نور فقط در روز جمعه و شنبه و از اکتبر تا آوریل اجرا می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی فواره مونتجوی اینجا کلیک کنید.

پارک گوئل (Park Güell Barcelona)

بر روی تپه ال کارمل شهر بارسلونا، پارک بزرگی وجود دارد که طراحی آن به وسیله شخصی معروفی به نام گائودیِ انجام گرفت که در بین سالهای 1900 تا 1914 ساخته شد. ساخته های عجیب و تزئینات فراوان گائودیِ سبب شد تا گوئل به یک موزه آثار او تبدیل شد که از جاذبه های گردشگری بارسلونا می باشد.

پارک گوئل، سرشار از مجسمه‌ها و تندیس های عجیب و کاشی‌کاری‌های زیبا است، در قسمت ورودی پارک اژدهایی وجود دارد که از موزائیک ساخته شد و از کارهای معروف گائودی می باشد. مسیرهای پیاده‌روی این پارک با تخته‌سنگ‌ها و ستون‌هایی به گونه ای ساخته شده که گویی درختان از زمین بیرون زده اند . پارک گوئل جزء میراث جهانی یونسکو می باشد و دیدنی‌های آن پایانی ندارد. در قسمت بالایی پارک، ساختمان وسیعی وجود دارد که بازدیدکنندگان و مسافران تور اسپانیا میتوانند از تراس آن شهر را مشاهده کنید.

شهرداری شهر بارسلونا از سال 2013 میلادی به بعد پارک را به دو قسمت پولی و رایگان تبدیل کرد. برای ورود به بخش پولی پارک باید حتما بلیط تهیه فرمایید. پارک گوئل دارای مساحتی نزدیک به 17000 هکتار می باشد که یکی از بزرگترین بناها در قسمت جنوبی قاره اروپا می باشد. مقصود از ساخت این پارک فراهم کردن منطقه مسکونی برای اشراف و افراد مرفه بوده که هیچ وقت به سرانجام نرسید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی پارک گوئل اینجا کلیک کنید.

ورزشگاه نیوکمپ بارسلونا (Barcelona Camp Nou Stadium)

نیوکمپ فقط یک ورزشگاه نیست بلکه به عنوان قلب تپنده‌ شهر حساب می شود و معبدی برای طرفداران فوتبال است که از تمام جهان برای تماشای فوتبال به اینجا می آیند.

در روزهایی که قرار نیست در این استادیوم بازی فوتبال انجام شود، می‌توانید از این استادیوم و موزه‌ی داخل آن دیدن کنید. بازدید از این مجموعه یکی از محبوب‌ترین تفریحات گردشگران تور اسپانیا در بارسلونا است و هرساله چند میلیون نفر از این استادیوم دیدن می‌کنند.

باشگاه بارسلونا با ستارگان معروفی که همواره در باشگاه خود داشته، یکی از محبوب‌ترین و پرافتخارترین باشگاه‌های فوتبال جهان است. در این استادیوم یکی از بزرگترین فروشگاه‌های نایک در اروپا هم وجود دارد که محصولات مربوط به این باشگاه را می‌فروشند. اگر شما هم یکی از طرفداران این تیم می‌باشید، بازدید از نیوکمپ را هرگز از دست ندهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی ورزشگاه نیوکمپ بارسلونا اینجا کلیک کنید.

میدان کاتالونیا (Placa De Catalunya)

میدان کاتالونیا، یکی از اصلی ترین مناطق رفت و آمد بارسلونا است. بنابراین، در هر دو منطقه بالا و زیرزمین میدان شاهرگ اصلی بسیاری از وسایل حمل و نقل عمومی در نظر گرفته شده اند. دسترسی به میدان کاتالونیا از هر منطقه از شهر با استفاده از مترو، تاکسی و اتوبوس امکان پذیر است.

قدم زدن در این میدان، نشستن به روی نیمکت های زیر درختان سبز، تماشای معماری بناهای اطراف، صدای دلنشین فواره ها، رفت و آمد انسان ها و ماشین ها، دانه پاشیدن رهگذران برای کبوتران میدان بسیار و بسیار لذت بخش است

در سمت شمالی میدان کاتالونیا آب نماهای مدور قرار دارند که در شب هنگام با نورپردازی های متنوع بسیار تماشایی می شوند. گردشگران و حتی مردم محلی می توانند ساعت ها در میدان کاتالونیا بنشینند و بدون این که خسته شوند، جریان زندگی را در این میدان تماشا کنند. میدان کاتالونیا، یک میدان ساده و پیش پا افتاده نیست و با تمام میدان هایی که در ذهنتان نقش بسته کاملا متفاوت است. بازدید از میدان کاتالونیا، بازدید از یک جاذبه مهم و اصلی از جاذبه های بارسلونا است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی میدان کاتالونیا اینجا کلیک کنید.

کلیسای ساگرادا فامیلیا بارسلونا (Sagrada Família Church Barcelona)

ساگرادا فامیلیا، نام کلیسایی خارق العاده و خاص در شهر بارسلونا می باشد که به معنای خانه مقدس است و از اصلی ترین جاذبه های توریستی این شهر است.

کلیسای ساگرادا فامیلیا شهر بارسلونا، پس از گذشت 130 سال همچنان در حال بازسازی می باشد. شکوه این کلیسا بلند توجه هر شخصی را به خود جلب می کند. هنگامی که عملیات ساخت آن به پایان برسد، ارتفاع بلندترین برج آن تقریباً یک و نیم برابر بلندتر از برج فعلی می‌شود. اگر چه ساگرادا فامیلیا نیمه کاره باشد ، ولی سالانه نزدیک به 8.2 میلیون مسافر تور اسپانیا و گردشگران نقاط مختلف جهان  را به خود جذب کرده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی کلیسای ساگرادا فامیلیا بارسلونا اینجا کلیک کنید.

موزه ملی هنر کاتالونیا (Museu Nacional d'Art de Catalunya)

موزه ی ملی هنر کاتالونیا برای نمایشگاه جهانی 1929 میلادی بنا شد و درسال  1990  میلادی تبدیل به موزه شد. هنگامی که از آرنای بارسلون و میدان اسپانیا وارد موزه می شوید تا هنگامی که به ساختمان اصلی  موزه برسید،  محیطی زیبا و خیره کننده را تماشا خواهید کرد. وجود حوض های متعدد و آبنماهای شگفت انگیز که در این محل می باشد بسیار چشم نواز می باشد و موجب خنک کردن هوای این منطقه می شود.

یکی از جذاب ‌ترین بخش‌های موزه ملی هنر کاتالونیا بخش هنر رومی‌ است؛ مجموعه ای از هنرهای اوایل قرون وسطی در دنیا در این بخش جمع آوری شده است و شامل ۲۱ نقاشی دیواری، کنده‌ کاری‌ های چوبی و نقاشی محراب‌ ها است. فضای داخلی چندین کلیسا نیز در داخل موزه ملی هنر کاتالانیا بارسلون بازآفرینی شده و نقاشی‌های دیواری نیز همانند شکل مکان‌ های اصلی‌ شان نصب شده‌اند. رنگ برخی از این نقاشی‌ها کم رنگ شده اما در موارد دیگر به طور کامل و با رنگ ‌های زنده حفظ شده‌ اند.

در طبقه همکف نیز بخش هنر گوتیک قرار دارد و می توانید نقاشی‌ هایی از سبک گوتیگ کاتالونیا از اسپانیا و مدیترانه را ببینید. در انتهای بخش گوتیک نیز نقاشی‌ های اروپایی قرن چهاردهم تا قرن نوزدهم و نقاشی ‌ها و مجسمه‌ هایی از قرن‌های ۱۳ تا ۱۸ میلادی به نمایش گذاشته شده‌ اند. مجموعه آخر نیز توسط موزه تیسن بورنمیسا به موزه ملی هنر کاتالانیا داده شده است. سالن مرکزی موزه ملی هنر کاتالونیا بارسلون دارای سقفی بزرگ همراه با گنبد برای اجرای موسیقی استفاده می‌شود. در طبقه بالایی موزه نیز آثار شاخص هنر مدرن خواهید دید که به منطقه کاتالان محدود نمی شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی موزه ملی هنر کاتالونیا اینجا کلیک کنید.

ساختمان کازا امیلا بارسلونا (Casa Mila Barcelona Building)

یکی از شگفت انگیزترین و مشهورترین بناهایی را که می توانید در شهر بارسلونا مشاهده کنید ساختمان کازا میلا می باشد که به معنی خانه میلای می باشد و در کشور اسپانیا به اسم "لاپدررا" نیز مشهور است که سالانه مورد بازدید تعدادی بیشماری از توریستها و مسافران تور اسپانیا قرار می گیرد.

این ساختمان عجیب و شگفت‌انگیز بین سال‌های ۱۹۰۶ و ۱۹۱۰ ساخته شد که برهه‌ای حساس در تاریخ شهر بارسلونا محسوب می‌شود. در همین زمان بود که شهر درهای خود را به روی مدرنیته باز کرد. در واقع آغاز ساخت کازا میلا با دوره‌ی اوج سبک معماری «هنر نو» همراه بود. این ساختمان آمیزه‌ای از هنر و معماری است که اشکال تزئینی روشن و زیبا را در آغوش کشیده و انحنا را به استفاده از خطوط صاف ترجیح داده است. این جنبش در سراسر دنیا گسترش یافت و حتی به منطقه‌ی کاتولیک نشین و نسبتاً قدیمی کاتالان هم وارد شد. یکی از پیشگامان این جنبش هم «آنتونیو گائودی» بود. این ساختمان نه تنها به عنوان خیره‌کننده‌ترین و باشکوه‌ترین سازه‌ی این معمار، بلکه به عنوان نگینی بر تاج جنبش هنر مدرن شناخته می‌شود که تحسین هر بیننده‌ای را برمی‌انگیزد؛ خواه افرادی که دستی بر آتش علم معماری دارند و خواه توریست‌هایی که فقط آن را از جنبه‌ی زیباشناسی می‌بینند.

نام این ساختمان را کازا میلا گذاشتند که برگرفته از مؤسس این خانه بود اما بیشتر آن را با نام «لا پدررا»، به معنای معدن سنگ می‌شناسند. وقتی مردم شاهد ساخت این بنای عجیب سنگی شدند، نام مستعار معدن سنگ را در همان مراحل اولیه‌ی ساخت بر روی این بنا گذاشتند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی ساختمان کازا امیلا بارسلونا اینجا کلیک کنید.

بندر المپیک بارسلونا (Barcelona Olympic Port)

بندر المپیک شهر بارسلونا، سال 1992 میلادی برای قسمتی از بازیهای المپیک احداٍث شد و چون در تصویر شهر تاثیر خوب گذاشته بود تبدیل به یکی پروژه های مهم ساختمانی در این شهر شد.

این ناحیه که پیش از مسابقات المپیک مانند یک خرابه بود امروزه به یک مکان های دیدنی در شهر بارسلون می باشد. بندر المپیک علاوه بر سواحل آفتابی که دارد از امکاناتی همچون رستوران‌ها، کافه، پارک برخوردار می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی بندر المپیک بارسلونا اینجا کلیک کنید.

موزه پیکاسو بارسلونا (Picasso Museum Barcelona)

موزه پیکاسو، در شهر بارسلونا معروف ترین موزه ای که وجود دارد و در آن اولین آثارهای پیکاسو وجود دارد و در لیست مکان های گردشگری بارسلونا می باشد.

موزه پیکاسوی بارسلونا در ۹ مارس سال ۱۹۶۳ درهایش را به روی عموم بازگشایی کرد و نامش مجموعه «سابارتِس» (Sabartés) بود. اولین بخش گسترش موزه اشغال اولین کاخ از ۵ عمارتی بود که در نهایت کل موزه را تشکیل دادند. در سال ۱۹۷۰ مجموعه‌ای از ۹۲۰ اثر در زمان حیات پیکاسو توسط خودش به موزه اهدا شدند. این افزایش تعداد آثار، موزه را مجبور به گسترش و توسعه ساختمان کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی موزه پیکاسو بارسلونا اینجا کلیک کنید.

ساختمان کازا باتیو بارسلونا (Casa Batio Barcelona Building)

ساختمان کازا باتیو در سال 1877 میلادی در شهر بارسلونا ساخته شد و متعلق به خانواده باتیو بود که از تولیدکنندگان پارچه در کشور اسپانیا بودند. سالها بعد این بنا در میان سالهای 1904 الی 1906 میلادی به وسیله معمار معروف اسپانیا به آنتونیو گائودی که در آن دوران از شهرت زیادی برخوردار بود به همراه جوزف ماریا ججول مورد  بازسازی قرار گرفت.

مسافران تور بارسلون با بازدید از ساختمان کازا باتیو می توانند از هنر خارق العاده گادی نه تنها شکل ساختمان، بلکه در طراحی داخلی و لوازم  و مبلمان آن را از نزدیک مشاهده کنند. لازم به ذکر است که تعدادی از اثاثیه طبقه اول و اتاق پذیرایی در حال حاضر در کازا باتیو  موجود نیست و در موزه گادی که در  پارک گوئل است قرار دارند. وجود سرامیک‌های آبی رنگی که دیوار داخلی  ساختمان کازا باتیو را تشکیل داده اند  وهمچنین راه‌پله خارق‌العاده و دودکش‌هایی با اشکال بدیع نظر هر کسی را به خود جذب می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی ساختمان کازا باتیو بارسلونا اینجا کلیک کنید.

کلیسای ساگرات کور (Church of the Sagrat blind Barcelona)

کلیسای ساگرات کور در لیست آثار تاریخی و پربازدید شهر بارسلونا می باشد. نزدیک به 60 سال احداث این کلیسا طول کشید که به وسیله شخصی به نام Enric Sagnier i Villavecchia  ساخته شد. زمانی که به بارسلونا سفر می کنید از فاصله دور به راحتی می توانید مناره های بلند این کلیسا را مشاهده کنید.

داخل کلیسای ساگرات کور از نقاشی های زیبا در کنار موزاییک های رنگارنگ تشکیل شده است. این بنا در کوه تیبیدابو (Tibidabo) قرار دارد که از مکان های توریستی بارسلون می باشد. بد نیست بدانید که نام این کوه از کتاب  مقدس مسیحیت انتخاب شده است که به معنی” من تو را خواهم بخشید ” می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی کلیسای ساگرات کور اینجا کلیک کنید.

کلیسای لا سئو بارسلونا (Church of La Seo Barcelona)

کلیسای لا سئو در قرن 13 میلادی احداث شد که مراحل ساخت آن چند سال به طول انجامید. نام  این بنای تاریخی از سن یولالیا (Eulalia) گرفته شده است که اسم کامل آن کلیسای صلیب مقدس و سن یولالیا  می باشد که به لاسئو مشهور است و امروز از جاذبه های گردشگری بارسلونا می باشد.  در سال 343 میلادی بعد از میلاد و در زمان امپراطوری روم، در همین منطقه امروز کلیسا یک کاخ پادشاهی احداث شد که بعدها در سال 985 میلادی به دست دشمنان روم ویران شد. حکمران کاتالان با اسم رامون برنگئور اول (Ramón Berenguer I) که در دوران به قدرت رسیدن در سال 1035 میلادی فقط 11 ساله بود، فرمان  بنای این کلیسا را داد که در مابین سال‌های 1046 الی 1058 میلادی بر اساس طراحی رومیان ساخته شد، البته در سال های 1257 تا 1268 نمازخانه ای نیز به آن اضافه شد. با گذشت سی سال در زمان حکمرانی پادشاه خائومه دوم (Jaume II) کلیسای لا سئو کنونی ساخته شد که در زمان احداث ساختمان رومی خراب شد نابود گردید که باعث ایجاد جنگ داخلی و مرگ سیاه در  شهر شد. عملیات احداث کلیسا خیلی کند انجام می گرفت که در نهایت در سال 1460 به پایان رسید. قسمت جلویی کلیسای لاسئو بارسلونا که با طراحی گوتیک تزیین شده بود در سال 1898  و همچنین قسمت  اصلی آن در سال 1913 کامل شد.

کلیسای لا سئو دارای 93 متر طول می باشد و در عرض نیز  40 مترمی باشد. برج‌های هشت ‌ضلعی آن هر کدام 50 متر ارتفاع دارند. گنبد سالن اصلی کلیسا نیز در ارتفاع 70 متر ساخته شد.

شهرت این کلیسا، به خاطر راهروی سرپوشیده قرن چهاردهمی آن است. یک حیاط مرکزی هم که با ایوان ستون‌ دار بسیار زیبای گوتیک تزئین شده، در آنجا دیده می‌شود. همیشه سیزده غاز در این حیاط دیده می‌شوند. هر غاز، نماینده یک سال زندگی سانتا یولالیای شهید است. گفته می‌شود یولالیا دختری جوان بوده که در قرن چهارم میلادی و توسط رومی‌ها به خاطر عقاید مذهبی‌اش تا سرحد مرگ شکنجه شده است. این راهرو همچنین شامل موزه‌ای کوچک و آثار هنری ارزشمند مربوط به آیین نیایش کلیسا است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی کلیسای لا سئو بارسلونا اینجا کلیک کنید.

اگر قصد سفر به بارسلونا را دارید میتوانید به آژانس راه و رسم سفر مراجعه کنید. آژانس مسافرتی راه و رسم سفر آماده ارائه بهترین خدمات مسافرتی با نازل ترین قیمت برای شما عزیزان می باشد. شما می توانید با انتخاب تور بارسلونا یک سفر به یاد ماندنی برای خود رقم بزنید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی