book-open معروف ترین غذاهای اسپانیا

25 خرداد ، 1401
راه و رسم سفر

معروف ترین غذاهای کشور اسپانیا

یکی از لذت‌ها و خوش ‌گذرانی‌های سفر به مناطق و کشورهای مختلف چشیدن و امتحان کردن طعم غذای آن کشور است. هر کشور غذای معروف و اصیل خود را دارد و در دنیا غذاهای با طعم متفاوت و لذیذ و خوشمزه وجود دارد. در این مقاله با آژانس راه و رسم سفر همراه باشید تا درباره ی غذاهای اسپانیا بیشتر صحبت کنیم.

اسپانیا به دلیل داشتن آب و هوای های مختلف و سنت های ترکیبی در این کشور  غذاهایی را به جهان معرفی کرده است که در تمام دنیا شناخته شده و بسیار لذیذ می باشند . تقریبا هر ناحیه ای در اسپانیا که قدم در آن بگذارید غذاهایی مخصوص به خودش دارد و گردشگران و مسافران تور اسپانیا معمولا برای انتخاب نوع غذا سر در گم می شوند و عطر و بوی غذاهای محلی و سنتی این کشور در همه کوچه پس کوچه های اسپانیا بسیار دیوانه کننده است .

بعد از جاذبه های گردشگری اسپانیا، رنگ و لعاب غذاهای اسپانیایی با بو و عطر عجیب اشتها اور و تنوع غذایی بالا با تلفیقی از مزه ها و رنگ های مختلف حتما شما را در این کشور شگفت زده خواهد کرد.

تاپاس

تاپاس غذاهای کوچک و مختلفی با ترکیبی از رنگ‌های زیبا و طعم‌های دلپذیری است که در هر زمان (شب و روز) در اسپانیا و هر وعده ای سرو می‌شود و بیشتر به‌عنوان میان وعده استفاده می‌شود. این غذای فینگرفودی از غذاهای معروف اسپانیا به شمار می رود و در هر جای اسپانیا از شمال تا جنوب این کشور این خوراک دل‌چسب و خوشمزه را پیدا می‌کنید و طرفداران زیادی دارد. در بعضی از شهرهای اسپانیا مثل بارسلونا، گرانادا و مادرید این وعده دل‌چسب را در کنار سفارش نوشیدنی در کافه‌ها می‌توانید به‌صورت رایگان نوش جان‌کنید.

این وعده غذایی به‌صورت سرد و گرم سرو می‌شود و چون تکه‌های کوچک و فینگرفودی هستند، سرو چندتکه از آن به‌عنوان وعده اصلی محسوب می‌شود. این غذای کوچک با طعم‌های مختلف طبخ می‌شود که بستگی به ذائقه آشپز و شما دارد که تاپاس سبزی‌های می‌خواهید یا تاپاس ماهی و...

پائیا

در کشور اسپانیا نوعی برنج سنتی طبخ می شود که به دلیل مزه خوبی که دارد تقریبا در دیگر شهر ها هم می توانید آن را پیدا کنید ولی اصالت پائیا مربوط به والنسیا می باشد. این غذا از برنج سفید ، سبزیجات مخصوص ، مرغ ، گوشت اردک یا خرگوش ، حلزون ، لوبیا و ادویه جات مخصوص درست می شود.

البته پائیا را بصورت دریایی نیز می پزند که در آن به جای گوشت اردک و مرغ و خرگوش از گوشت ماهی و حیوانات دریایی دیگر استفاده می شود و ادویه جات آن متفاوت می باشد . پائیا به عنوان یک غذای همه پسند و خوشمزه شناخته شده است که تجربه آن را حتما به شما پیشنهاد می کنم

پاتاتاس براواس

معروف‌ترین غذای اسپانیایی، «پاتاتاس براواس» است که در آن از تکه‌های سیب‌زمینی پخته‌شده استفاده می‌شود. این سیب‌زمینی‌ها از بیرون ترد و از درون نرم هستند. سس این غذا در نقاط مختلف متفاوت است اما معمولا از آیولی (تهیه شده از سیر و روغن زیتون و گاها تخم‌مرغ) استفاده‌ می‌شود.

تورتیلا اسپانولا

تورتیلا اسپانولا را می توان نوعی املت دانست و در نوع سنتی و اصیل خود ترکیبی از تخم‌مرغ و پیاز و سیب‌زمینی‌های نگینی با ادویه‌های نمک و فلفل است اما امروزه موادی ازجمله سوسیس، سیر، شوید و پنیر به آن اضافه می‌کنند.

این غذا حاوی پروتئین می باشد و در تکه‌های کوچک و بزرگ با بافت های ضخیم و نازک طبخ می‌شود. این غذای لذیذ اسپانیایی می‌تواند به‌عنوان تاپاس و پیش‌غذا یا تعداد زیاد آن برای صبحانه که یک وعده اصلی است میل شود.

کراکت

کراکت یکی از معروف ترین پیش‌‌غذاها در اسپانیاست. کراکت ها به صورت لوله هایی هستند که در پودر سوخاری غلتیده شده اند و سرخ می شوند. کراکت های سنتی را با ژامبون پر می‌کنند و بسیار خوشمزه هستند. البته تنوع در مواد داخل کراکت زیاد است. از انواع معمول کراکت می توان به کراکت ژامبون و کراکت غلات اشاره کرد. می توان گفت شاید این غذا، یکی از لذت بخش ترین غذاهای سنتی اسپانیاست که می توان در یک بار تاپاس با یک آبجو سرد سرو شود.

کوفته اسپانیایی

کوفته اسپانیایی در حقیقت نوعی خورش (با ترکیب گوشت چرخ کرده ، پیاز، جعفری، سیر، رزماری، روغن) است که به اشکال مختلفی سرو می شود، اما بهترین شکل سرو آن که پیشنهاد می شود همراه با پاستا است.

گامباس آجیلو

گامباس آجیلو یک غذای اسپانیایی معروف است که در نوع غذاهای دریایی طرفداران خاص خود را دارد و کسانی که علاقه زیادی به میگو دارند توصیه می کنم که حتماً طعم این غذا را امتحان کنند.

این غذا در اسپانیا به‌عنوان وعده اصلی و تاپاس هم استفاده می‌شود و ترکیب آن میگو و سیر و سبزی‌های معطر مثل جعفری و روغن‌زیتون و ادویه خوش‌طعم پاپریکا است که طعم این غذا را فوق‌العاده می‌کند و در دسته غذاهای تند قرار می‌گیرد. این غذا به ‌آسانی و در چند دقیقه آماده می شود.

سالمورجو

سالمورجو یک سوپ خوش طعم اسپانیایی است که شباهت زیادی به گازپاچو دارد و ترکیبات آن: گوجه فرنگی تازه، خیار، پیاز، سیر، روغن‌زیتون و لوبیا و فلفل سبز است. این سوپ نرم و غلیظ‌ است و برای غلظت آن مقداری خرده‌نان به ترکیبات این غذا اضافه می‌کنند و چاشنی که به آن عطروطعم خیلی خوبی می‌دهد سرکه است و در نهایت برای تزیین این غذا از برش‌های تخم‌مرغ آب‌پز و ژامبون استفاده می‌شود. این غذا در هوای گرم و فصل تابستان سرو می‌شود.

مردم اسپانیا زیاد اهل خوردن سوپ و طرفدار آن نیستند اما وقتی حرف از این سوپ به میان بیاید، نمی‌توانند از آن بگذرند، مردم نواحی جنوبی اسپانیا در فصل گرم تابستان در کوردوبا از خوردن سوپ سالمورجو لذت می‌برند. اگر این فرصت برایتان پیش آمد حتماً آن را غنیمت بشمرید و از چشیدن طعم و مزه این سوپ لذت ببرید.

هشت پای گالاسیا

در گذشته در اسپانیا وقتی مردم برای تماشای نمایش گاوها به این شهر می‌رفتند با خود هشت‌پا، روغن‌زیتون و پاپریکا می‌بردند و در آنجا طبخ و سرو می‌کردند و ازآنجا این غذای دریایی به‌عنوان یک وعده محبوب و دل‌چسب در لیست غذاهای مردم اسپانیا قرار گرفت.

این غذا و خوراکی محبوب معمولاً در بشقاب‌های چوبی و به همراه نان و سیب‌زمینی و نوشیدنی‌های خاص و گوارا سرو می‌شود.

چوروس

چوروس یا دونات اسپانیایی یک نوع اسنک داغ و شیرین است که با خمیر دونات پخته می‌شود و به‌عنوان وعده صبحانه میل می‌شود. بعد از سرخ کردن خمیر دونات در روغن آن را با کرم‌های شکلاتی و شکر تزیین می‌کنند.

چوروس ها ترد و نازک و فنری شکل هستند و آن را می‌توانید در جای‌جای اسپانیا و حتی در غرفه‌های خیابانی این کشور ببینید.

اگر قصد سفر به بارسلونا را دارید میتوانید به آژانس راه و رسم سفر مراجعه کنید. آژانس مسافرتی راه و رسم سفر آماده ارائه بهترین خدمات مسافرتی با نازل ترین قیمت برای شما عزیزان می باشد. شما می توانید با انتخاب تور بارسلونا یک سفر به یاد ماندنی برای خود رقم بزنید.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی