book-open آب و هوای شهر والنسیا - بهترین زمان سفر به والنسیا

25 خرداد ، 1401
راه و رسم سفر

آب و هوای شهر والنسیا

همه ی ما وقتی می خواهیم به جایی سفر کنیم، حتما قبل از سفر تمام جوانب را در نظر می گیریم. یکی از مهمترین این موارد، آگاه شدن از آب و هوای مقصد است. در این مقاله با آژانس راه و رسم سفر همراه باشید تا درباره آب و هوای مناسب برای سفر به والنسیا بیشتر صحبت کنیم.

شهر والنسیا از لحاظ جغرافیایی در کنار رود توریا، در ساحل شرقی شبه جزیره ایبری و بخش غربی دریای مدیترانه و در مقابل خلیج والنسیا واقع شده است و در جنوب این شهر یعنی خلیج والنسیا که بخش اولیه سواحل جزیره قناری شروع می‌شوند. مساحت این شهر کشور در اسپانیا حدود ۱۳۴ کیلومترمربع بوده و مطابق با آمار سرشماری که در سال ۲۰۱۰ صورت گرفت حدود ۷۸۰ هزار نفر در آن زندگی می کرده اند که این عدد تا کنون حتما تغییر کرده است.

والنسیا شهری چشم‌نواز و مقصدی مقرون به صرفه برای سفر است که جاذبه های گردشگری زیادی دارد. رنگ‌های سبز باغ‌های باستانی اطراف رودخانه توریا در مقابل ماسه‌های طلایی درخشان و موج‌های نیلگون سواحل، هر سلیقه‌ای را به سمت این شهر، می‌کشاند و پرتقال‌های والنسیا درست به اندازه طعم بی‌نظیرش، نارنجی است. کسانی که می‌گویند این شهر ساحلی اسپانیایی جذابیت خاصی ندارد، قطعا زیر درختان مرکبات، زمانی که شکوفه‌های آن‌ها روی خیابان‌های سنگفرش شده می‌ریزد، قدم نزده‌اند یا هیچ وقت صدای زمزمه گویش زیبای والنسیایی را در میان غرفه‌های بازار مرکزی شهر، نشنیده‌اند.

اگر شما تور اسپانیا را خریداری کرده اید و قصد سفر به شهر والنسیا را دارید، نگران وضیعت آب و هوا در طول سفرتان نباشید. با استفاده از تجهیزات مناسب، هر فصلی می‌تواند بهترین زمان سفر برای شما باشد.

بهترین زمان سفر به والنسیا کدام فصل است؟

از نظر دما و آب و هوا، بهترین زمان سفر به والنسیا تابستان و پاییز است. تابستان فصل گردشگری در والنسیاست. شما می‌توانید از جاذبه‌های تاریخی و امکانات تفریحی سواحل، در تور اسپانیا استفاده کنید. نرخ هتل‌ها در این فصل در بالاترین حالت ممکن قرار دارد.

از نظر اقتصادی و به صرفه بودن سفر، بهترین زمان سفر به والنسیا زمستان می باشد.  دمای هوا در این فصل از 1 تا 10 درجه متغیر است. مزیت سفر به والنسیا در زمستان خلوت بودن این کشور است. همچنین بارش برف مناظر بسیار زیبایی را به وجود می‌آورد. بعد از زمستان، از نظر اقتصادی بهترین زمان برای سفر به شهر والنسیا اوایل فصل بهار و بعد فصل پاییز می‌باشد، در این زمان هوا مناسب است و نرخ‌های تور والنسیا از تابستان مناسب‌تر هستند.

والنسیا در فصل بهار (ماه های: مارس - آوریل - می)

در این فصل از سال در والنسیا آب و هوایی گرم و دلپذیر و جمعیت گردشگران کم، است. در کل این شهر میزبان اقلیم مدیترانه‌ای و آب و هوایی همواره دلپذیر است. اگر می‌خواهید از روبه‌رویی با جمعیت زیاد گردشگران اجتناب کنید، در ماه‌های فصل کوتاه بهاری آوریل و می، به والنسیا سفر کنید. آب گرم دریا و جمعیت کم گردشگران، زمانی مناسب برای سفر شما به این شهر را فراهم می‌کنند.

اگر برنامه‌ی سفر خود به والنسیا را برای این فصل از سال تنظیم کرده‌اید، بهتر است در چمدان خود لباس و کفش مناسب مخصوص روزهای بارانی داشته باشید. شما در این فصل از سال به دور از شلوغی‌های تابستان، از گشت و گذار در شهر و فستیوال‌های کارناوالی، لذت فراوانی خواهید برد.

والنسیا در فصل تابستان (ماه های: ژوئن - جولای - آگوست)

این فصل از سال بهترین زمان برای آفتاب گرفتن است. دمای میانگین ۲۱٫۱ درجه سانتی‌گراد، سواحل شهر والنسیا را پر از جمعیت می‌کند. حتما در چمدان خود، کرم ضد آفتاب بگذارید، روزهای تابستانی این شهر ساحلی اسپانیایی، که غرق در نور آفتاب و رطوبت بالا هستند.

در فصل تابستان، فصل داغ گردشگری والنسیا، هتل‌ها گران‌تر هستند و رزرو آن‌ها مشکل‌تر است. حداقل از چهار ماه زودتر، هتل مورد نظر خود را رزرو کنید.

اگر قصد سفر به والنسیا را در این فصل از سال دارید، لباس‌های نخی و پنبه‌ای، لباس‌های ساحلی، عینک و کلاه و صندل‌های تابستانی خود را فراموش نکنید.

والنسیا در فصل پاییز (ماه های: سپتامبر- اکتبر- نوامبر)

شهر والنسیا فصلی به اسم پاییز ندارد، ماه های سپتامبر و اکتبر هم مانند ماه های تابستان هوا گرم و رطوبتی هست. در زمان مسافرت در این ماه ها هم حتما در چمدان خود، کرم ضد آفتاب بگذارید.

والنسیا در فصل زمستان (ماه های: دسامبر- ژانویه - فوریه)

فصل زمستان در این شهر کوتاه و معتدل است. اما اگر در این زمان از سال می‌خواهید به والنسیا سفر کنید، در نظر داشته باشید که ساعت کاری بیشتر موزه‌ها، کاهش می‌یابد و برخی از رستوران‌های شهری در طول هفته، بسته هستند.

بارش برف در این ماه ها بسیار نادر است. آخرین مورد ، مقدار کمی از برف بود که در 11 ژانویه 1960 است.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی