book-open آب و هوای شهر مادرید - بهترین زمان سفر به مادرید

25 خرداد ، 1401
راه و رسم سفر

آب و هوای شهر مادرید

همه ی ما وقتی می خواهیم به جایی سفر کنیم، حتما قبل از سفر تمام جوانب را در نظر می گیریم. یکی از مهمترین این موارد، آگاه شدن از آب و هوای مقصد است. در این مقاله با آژانس راه و رسم سفر همراه باشید تا درباره آب و هوای مناسب برای سفر به مادرید بیشتر صحبت کنیم.

مادرید، پایتخت اسپانیا، هر دو آب و هوای مدیترانه ای و قاره ای را تجربه می کند. اگر چه هیچ دوره ای از آب و هوای معتدل وجود ندارد، سال به چهار فصل تقسیم می شود. این شهر به دلیل ارتفاع و نزدیکی آن به محدوده های کوهستان، به یکی از متغیرترین آب و هوای اروپا و یا شدت های دما منتهی می شود.

اگر شما تور اسپانیا را خریداری کرده اید و قصد سفر به شهر مادرید را دارید، نگران وضیعت آب و هوا در طول سفرتان نباشید. با استفاده از تجهیزات مناسب، هر فصلی می‌تواند بهترین زمان سفر برای شما باشد.

بهترین زمان سفر به مادرید کدام فصل است؟

از نظر دما و آب و هوا، بهترین زمان سفر به مادرید تابستان است. تابستان فصل گردشگری در مادرید است. شما می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری و امکانات تفریحی سواحل، در تور اسپانیا استفاده کنید. نرخ هتل‌ها در این فصل در بالاترین حالت ممکن قرار دارد.

از نظر اقتصادی و به صرفه بودن سفر، بهترین زمان سفر به مادرید زمستان می باشد.  دمای هوا در این فصل از 1 تا 10 درجه متغیر است. مزیت سفر به مادرید در زمستان خلوت بودن این کشور است. همچنین بارش برف مناظر بسیار زیبایی را به وجود می‌آورد. بعد از زمستان، از نظر اقتصادی بهترین زمان برای سفر به شهر مادرید اوایل فصل بهار و پاییز می‌باشد، در این زمان هوا مناسب است و نرخ‌های تور مادرید از تابستان مناسب‌تر هستند.

مادرید در فصل بهار (ماه های: مارس - آوریل - می)

در مادرید در فصل بهار خورشید شروع به ماندن برای مدت طولانی تر و درخشش مادرید از بیش از 7 ساعت در هر روز میکند. شبها خنک باقی میماند و به سختی به بیش از 10 درجه سانتیگراد بالا میرود.

فصل بهار، به خصوص ماه‌های آوریل تا اواخر می (۱۲ فروردین تا ۱۰ خرداد)، زمان بسیار مناسبی برای بازدید از مادرید به شمار می‌آید. دما در این زمان از سال در محدوده ۱۵٫۶ تا ۲۱ درجه سانتی‌گراد، متغیر است.

اگر برنامه‌ی سفر خود به مادرید را برای این فصل از سال تنظیم کرده‌اید، بهتر است در چمدان خود لباس و کفش مناسب مخصوص روزهای بارانی داشته باشید. شما در این فصل از سال به دور از شلوغی‌های تابستان، از گشت و گذار در شهر و فستیوال‌های کارناوالی، لذت فراوانی خواهید برد.

مادرید در فصل تابستان (ماه های: ژوئن - جولای – آگوست)

شهر مادرید چهارمین شهر از نظر گرما در تابستان است. در فصل تابستان دما می تواند بیش از 40 درجه سانتیگراد برسد و مکان هایی مانند بازار اغلب در ظهر بسته می شوند.

شب های تابستان خنک است ماه ژوئن برای لذت بردن از زندگی شب زنده داری پرهیاهو شهر بسیار مفید است. با این حال، اگر گردشگران مایل به بازدید از مادرید در تابستان باشند، باید ماه ژوئن را ترجیح دهند، که میانگین دما حداقل 15 درجه سانتیگراد و حداکثر 27 درجه سانتیگراد است.

اگر قصد سفر به مادرید را در این فصل از سال دارید، لباس‌های نخی و پنبه‌ای، عینک و کلاه و صندل‌های تابستانی خود را فراموش نکنید. البته در نظر داشته باشید که ممکن است بعضی از شب‌ها در ماه ژوئن دمای هوا پائین بیاید. در ماه آگوست نیز با توجه به نزدیک شدن به فصل پاییز ممکن است در برخی روزها بارندگی پیش بیاید.

مادرید در فصل پاییز (ماه های: سپتامبر- اکتبر- نوامبر)

بارش باران در ماه های پاییز در مادرید متمرکز شده است. از آنجا که محیط در طول پاییز نسبتا ملایم تر است، بسیاری از فعالیت های خیابانی مانند " MARCHA" رخ می دهد. بسیاری از فعالیت های فرهنگی در پاییز در مادرید اتفاق می افتد، همانطور که با آغاز سال تحصیلی و بازگشت به کار پس از تعطیلات تابستان همخوانی دارد.

اگر در هرکدام از این ماه‌ها به مادرید می‌روید چمدانتان سنگین‌تر است چرا که روزها به لباس‌های نازک و خنک و شب‌ها به لباس‌های ضخیم و بارانی احتیاج دارید. کفش مناسب و چتر را نیز فراموش نکنید.

مادرید در فصل زمستان (ماه های: دسامبر- ژانویه – فوریه)

در فصل زمستان، مردم مادرید شاهد آسمان آبی با لکه های سفید ابرهای سبک هستند. هوا کوهستان همچنان بر روی شهر شستشو می دهد و خیابان ها دوباره با مردم متمرکز میشود. معمولا دما برای یخ زدگی معمول است و اغلب به اندازه کافی سرد میشود برای حمایت از بارش برف در این فصل. پایین ترین دما متوسط در 2 ºC و بالاترین میانگین در 9 ºC در ماه دسامبر و ژانویه است.

طبیعت مادرید در این فصل بسیار جذاب خواهد بود. بارش برف و باران با تابش نور ملایم خورشید روزهای دلچسب و خاطره انگیزی را برایتان می‌سازد. سفر در زمستان هم ملزمات خاصی دارد. لباس‌های بسیار ضخیم مانند کت، ژاکت، کاپشن، دستکش و کلاه و چکمه و جوراب‌های گرم را فراموش نکیند تا سفری بی دغدغه و شیرین‌تری را تجربه کنید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی